Genieten - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

02 Mei 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Erg handig, wifi op je kamer :-) Nu kan ik jullie vanuit bed even een update sturen van mijn avonturen in Indonesie. Zoals het jullie ongetwijfeld niet zal verbazen, ben ik nog enorm aan het genieten! Mijn hostel is super met hele aardige mensen die goed Engels spreken. Het ligt on een gezellige straat met restaurantjes en tourbureautjes. En... ik heb een badkamer buiten! Helemaal van bamboe, echt grappig! Vanochtend was het dus fruh, heel fruh... Voor mijn gevoel midden in de nacht ging de wekker en werd ik kort daarna opgehaald door een mini-bus. Samen met de italianen van gister Claus en Roman (komen eigenlijk aus Tirol), een meisje uit Amerika en een stel uit Argentinie gingen we in het donker op weg naar een uitkijkpunt. Daar eenmaal aangekomen (klinkt overigens makkelijker dan het was, ik was natuurlijk weer enorm "dressed for the occasion"... Dus niet: witte lange rok en slippertjes terwijl we een smal en stijl junglepaadje op moesten naar boven, haha) was het geweldig. We keken zo het dal in waar de Borobodur lag met op de achtergrond de Merapi, de 2e actiefste vulkaan van de wereld. Het was nog supervroeg en dus nog mistig in het dal wat het heel mysterieus maakte. Toen kwam de zon langzaam op achter de Merapi en trok de mist weg uit het dal zodat je een prachtig uitzicht had. Vervolgebs weer de klim naar beneden, op mijn slippers... Gelukkig hadden we galante italianen in de groep en kwam ik uiteindelijk veilig (en met nog witte rok) beneden. Daar kwamen we aan in een klein traditioneel dorpje, met Nubische geiten! Voelde me weer even thuis op de boerderie :-) Ik verbaas me er elke keer nog over hoe vriendelijk en lief de mensen zijn, echt heel leuk. Indonesie is echt een heel bijzonder land. Ook in dit dorpje glimlachte iedereen blij en heb ik nog een mooie foto gemaakt van wat spelende kindjes. Daarna gingen we op pad naar de Borobodur via wen heel mooi smal weggetje langs rijstvelden en bananenbomen. De Borobodur was erg indrukwekkend met allerlei verschillende snijwerken. Wat vooral echt grappig was, was dat iedereen met je op de foto wil: scholieren, ouders met kindjes, jongens, meisjes. Ik ben, niet overdreven. minstens 15x op de foto geweest met groepjes indonesiers. Net hun mobieltjes willen ze allemaal dezelfde foto dus je staat daar rustig 5 min per keet in de brandende zon. Maar een superleuke ervaring. Na Borobodur ben ik met Riman en Claus nog naar Prambanan geweest, een groot tempelcomplex. En toen kwam ik thuis en was ik moe!! Dus even een hapje gegeten bij Via via cafe, douchenin mijn buitendouche en toen lekker een paar uurtjes slapen. 'S avonds nog een tour geboekt voor vrijdag naar Bromo, Kawah Ijen en daarna de boot naar Bali. Kawah Ijen ging bijna niet door omdat hij te actief zou zijn, maar na een belletje bleek hij toch open te zijn. Gelukkig, schijnt mooi te zijn! Uiteindelijk heb ik de dag afgesloten met een lekker bord pasta met scampi (zeer traditioneel natuurlijk :-)) in een tentje met gave lifemuziek en een heerlijke lavendelolie-massage van anderhalf uur. Voor maar 8 euro! Al een beetje jaloers? :-) Nu moe maar voldaan lekker slapen en morgen ga ik Yogya maar eens verkennen. Trusten!

  • 02 Mei 2012 - 16:58

    Elkepelke:

    Jaloers???? Nee joh, hoe kom je derbij?? Hahaha..
    Je hebt het verdiend!!
    Heel veel plezier in yogya.
    Xx

  • 02 Mei 2012 - 17:24

    Sabrina En Erik:

    Haha, het lijkt elke keer nog mooier en spectaculairder te worden!!! Kan dat nog?! Echt n Talitha-actie ;-) met witte rok en hippe slippers 'survivalen' en ja na zo' n vroege morgen heb je wel zo'n relaxte avond ' verdiend'!
    Groetjes, ook van de kleine mannen... Duuk snapt niet hoe je weg kunt zijn als hier je rode jas hier nog hangt...

  • 02 Mei 2012 - 17:37

    Ger:

    Jaloers... Helemaal niet wel hoor maar ik vind het echt fijn voor je dat het zo mooi is ben echt benieuwd naar de foto's ook al moet ik daar nog lang op wachten
    Ga maar lekker verder met genieten
    X

  • 02 Mei 2012 - 17:42

    Maria Van Buren:

    Ik zal zo de bijbelstudiegoep even laten meegenieten van je verslag...

  • 02 Mei 2012 - 17:46

    Papa:

    Niets aan toe te voegen, geweldig.
    Geniet ze.
    papa

  • 02 Mei 2012 - 17:53

    Jojo:

    Heej lieve talitha,

    echt wat voor jou hoor, op je slippers met witte rok... lang leve de galante italianen!
    Leuk om al die bekende plaatsnamen te lezen.
    Je zal dit nu vast niet meer lezen, maar toch voor nu: lekker slapen en nog heel veel plezier!

  • 02 Mei 2012 - 18:33

    Mama:

    Hoi pippeloi, dank voor je geweldige verslag van de dag!dacht dat die witte rok, die ik zo naarstig heb gestreken vooreen avondje uit was(grapje)
    slaap lekker, dikke tût, ik lief jou!!

  • 02 Mei 2012 - 19:29

    Bertine:

    Ha Taliet,
    wat een actie! Witte rok met sandalen... Maar je hebt t wel gehaald met de hulp van charmante Italianen. Wie wil dat nou niet! ha ha

    Zo te horen is t een prachtig land met lieve mensen. Ga lekker verder met genieten, ik geniet met je mee vanachter de pc.

    Veel liefs

  • 02 Mei 2012 - 19:29

    Bertine:

    Ha Taliet,
    wat een actie! Witte rok met sandalen... Maar je hebt t wel gehaald met de hulp van charmante Italianen. Wie wil dat nou niet! ha ha

    Zo te horen is t een prachtig land met lieve mensen. Ga lekker verder met genieten, ik geniet met je mee vanachter de pc.

    Veel liefs

  • 02 Mei 2012 - 20:12

    Yvon:

    Wow,wat een geweldige ervaringen. Ik ben het helemaal met Elke eens, je schrijft superleuk! Verheug me op het vervolg. Geniet lekker + liefs

  • 06 Mei 2012 - 19:38

    Wim Staal:

    daar ben ik super jaloers op boss Talitha. Dat zou ik eigenlijk ook wel willen gaan doen, ik zou dan veel langer moeten gaan want ik ga veel slower door mijn CVA opgelopen ! Wel met een maatje die ook avontuurlijk is . Hopenlijk en Volgens mij is het digitale reisverkeer met je nu gerealliseerd. veul reisgroetjes en houdoe wanne van Wimke.

  • 06 Mei 2012 - 20:53

    Wimke:

    Leuk je verhaal te lezen Talitha.
    Heel andere gewoonten en situaties als bij ons in Holland, of ons
    Brobantse land natuurlijk, brobants kwartiertje en ons kent ons en nie te vergete en gemoedelijke brobantse gezelligheid, tiet vur un pafke, tiet vur un bier hahaha.
    Zo ken hi wel wir, o ja ik he al geschreve doeii en houdoe wanne van Willem.

  • 06 Mei 2012 - 20:57

    Wimke:

    Je volgende verhaal lees ik morgen wel, tis tiet um onder de wol te goan, truste en morgen wir gezond op zee meneer de Uil, oehoe oehoe en lekker sloape boss Tali.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 65562

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: