Van tropisch blue lagoon strand naar... regen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Van tropisch blue lagoon strand naar... regen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Van tropisch blue lagoon strand naar... regen!

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

12 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal, gisteren zijn we vertrokken uit onze heerlijke villa in Amed en op weg gegaan naar backpacker- en badplaatsje Padangbai. Onderweg zijn we nog gestopt bij een heel mooi waterpaleis Tirtiganga met prachtige waterpartijen en mooie beelden. Eenmaal in Padangbai aangekomen hebben we meteen de overtocht met fastboat naar Lombok geboekt en de 5-daagse eilandentocht naar o.a Komodo. Van al dat geregel werden we natuurlijk erg moe, dus maar snel een leuk barretje opgezocht en een verse fruitjuice, een palmwine, pizaatje, emping en een jaffle, mmmm. Daarna gewandeld naar een supermooi wit zand- turqoise water strandje bij ons om de hoek. Daar een heerlijke massage genomen van een uurtje op het strand voor maar 2,50. 's avonds in een restaurantje een seafoodbasket gegeten en daarna "lekker" slapen. Renske en ik vertrouwden het guesthouse niet helemaal dus we hebben ons in onze lakenzak (bedankt Sabrien!) gewurmd en onder de klamboe gepropt en vooral veel gelachen. Halverwege de nacht viel de electriciteit en daarmee ook onze ventilator uit, fijn... We hebben toen wel even weemoedig teruggedacht aan ons paradijsje in Amed... Maar goed, de volgende dag lekker vroeg op, achterop brommertjes (met grote backpack) naar de haven gebracht en toen op de fastboat naar Lombok. Iedereen op de boot ging eraf bij de Gili's (feesteilandjes), wij bleven als enige zitten om naar Lombok te gaan. Eenmaal aangekomen werden we vrolijk verwelkomt in de haven en naar ons resort gebracht. Helaas regent het sinds die tijd en zijn we maae boekje aan het lezen in onze eigen bamboecottage. Hopelijk is het weer de konende dagen op de boot beter.....

• 12 Mei 2012 - 08:08

Hey musketier Talit,

je compaan Ger is nu vertrokken noar die ezels, liep ze as een kiep zonder kop noar gate ...09 ietsofwa de verkeerde letter, gelukkig op tiet opgemerkt. Jammer van de rege mar ja na de regen kumt zonneschijn hahaha. ey ik ben nu de urste die een berichtje terug stuurt. Veul lol, en gein op de reis langs die eilanden.

groetje en houdoe wanne van Wimke.

• 12 Mei 2012 - 08:25

Papa:

Als het regent zijn er ook minder muggen, "elk voordeel heb z'n nadeel".
    Ik heb het al eerder gezegd, ik zie erg uit naar de foto's, dat maak het verhaal voor de thuisblijvers compleet.
    XXX Papa

• 12 Mei 2012 - 08:51

Mamsi:

tja..af&toe moet't even regenen voor de frissigheid,toch?!staat ook op de ïrish blessing"'t komt weer goed!Otze springt op de comp.hij is zoo lief, knuffel van je manneke!!
    de boottocht wordt vast een tropisch feest!veel(heel veel) LIEFS, dikke tût XXX

• 12 Mei 2012 - 23:00

Hoi Talitha,

nog effe vertelle hoe ut gut op de bouwploats !! Het NME vordert gestaag, de balken onder de overkapping zijn aangebracht en de kolommen gesteld. Nou ware die kolomme nogal rauw, un ietsiepietsie like Ger, mar de boss heeft besloten ze netjes te gaan schuren, anders zoude er ongelukke van kunne kome, vervelende spliters in oew hande, wat bloed an de paal in dialect gezeet ! Ok de rame zen gesteld onder de overkapping, goad he.
    De weiden zijn egaal gemakt mee un bultje vanuit de midde en afwoterend noar de zijkante. Donderdag alles netje ingezaaid en vrijdag stonde er 2 man in ut grunvor de buitenhekke te gon ploatsen. Wanneer er deze week nog geregeld wa regent en ut zonneke wil schijne kunt het gras zienderoge ut de grong gevlogen en verschijnd er een mooi grun tapijt op de weides. Zo da was ut wir boss Talith, geniet er mar van van oew vacance, ik geniet van al die bouwactiviteiten in ons neije park Elzenhoek. nog veul avon(d-t)uren en vaar wel friesche luxeperd Taliet. Uhu ..geintje of lolletje, doeii of loeii van Anna en Harrie en houdoe wanne van Wimke.

• 13 Mei 2012 - 09:28

Els:

zoals ik ook in de reactie van je ouders las, ieder nadeel heeft zijn voordeel en even wat regen zal niet zo heel erg zijn. Wij genieten van je verslagen en hopen dat je uitgerust en met mooie foto's terug komt.

• 13 Mei 2012 - 11:33

Yvon:

Bij het lezen van jouw verslagen krijg ik steeds meer zin om door Indonesië te gaan trekken!!! Wat maak je een super reis. Ben nu benieuwd naar je belevenissen op Lombok na de regenbui. Liefs

• 14 Mei 2012 - 08:19

Sabrina:

He Taliet!!
    We zullen duimen dat t bij een enkele tropische bui blijft en jullie weer heerlijk kunnen chillen op t bounty strand :-)!!

• 14 Mei 2012 - 13:56

Ger:

Hey backpacker dit begint er een beetje op te lijken hè
    Stuur maar wat regen mijn kant op kunnen we wel gebruiken pffff
    Maar een geluk dat we alleen met koud water kunnen douchen
    Geniet opde boot
    Dikke knuffel x

• 14 Mei 2012 - 18:16

Info@ec-visser.speed:

Hoi,Talitha wat maak je veel mee en je schrijft erg leuk. Je merkt wel dat je het naar je zin hebt. Ik vind het ook wel dapper, dat je dit doet. Ik ben benieuwd naar de foto's. We zien ze wel t.z.t.
    gr. Gemma uit het mooie Kesteren

• 14 Mei 2012 - 21:50

Dag Talithaek,

verdulleme ons Ger heeft ook met jou contact kunnen leggen hahaha.
    Mar ik weet nog steeds niet woar zij terecht gekome is, ben zeer ongerust hierover.
    un dikke klapzoen like un ezelinneke !!
    houdoe wanne van Wimke.

• 17 Mei 2012 - 15:51

Mirjam:

ff een berichtje uit Oijen. Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in indonesie, het land waar Rob groot is gebracht en de dingen die je vertelt zijn ook zo lekker herkenbaar. Ben benieuwd naar de foto's. Die gaan we vast een keer bekijken hoop ik. Geniet nog van je laatste dagen en dan hoop ik je gauw weer te zien. x