In 1 woord geweldig! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu In 1 woord geweldig! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

In 1 woord geweldig!

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

01 Mei 2012 | Indonesië, Jogjakarta

...dat was mijn dag vandaag! Maar laat ik beginnen bij het begin. Gister in mijn eentje op de dormroom met een dikke zere hand (gekke muggenbult) en keiharde regen, had ik toch wel een beetje een dipje. Waaromdeed ik dit ook alweer? Waarom was dit ook alweer leuk? Vroeg slapen dan maar en morgen weer een nieuwe dag. En gelukkig zag die dag er een stuk leuker uit! De zon scheen en ik werd door de vrouw van de eigenaar van het hostel naar het treinstation gebracht. De dag ervoor had ik al een ticket gekocht (in de becak overigens, een fietstaxi) dus ik kon zo instappen. Nog een lekkere cappuchino ingeslagen bij Dunkin' Donuts en ik was er klaar voor! Ik had gelezen dat het een hele mooie treinrit moest zijn, dus mijn ipodje in, camera bij de hand: ik had er zin in. Dat het echter zo geweldig zou zijn had ik niet verwacht. Alles wat je bij Azie en Indonesie verwacht kwam in de 8-uur durende rit als een prachtige film voorbij: felgroene rijstvelden waar mensen met rieten hoedjes en kleurige kleren hard werkten, bananenbomen, palmen, grote bruine kolkende ivieren, rijst terrassen zover je kunt kijken, kleurige dorpjes, rieten hutjes in het veld, oude mannetjes met zakken rijst die langs lopen, kindjes die naast het spoor zwaaien naar de trein... op momenten was het echt ontroerend mooi. Echt prachtig! Ik vond het bijna jammer dat we om 16u in Yogya aankwamen. In de trein heb ik nog 2 italianen ontmoet die al een paar weken door azie hadden gereisd en nog geen toerist hadden gezien. Toen ze mij hadden gespot kwamen ze dan ook meteen een praatje maken. Erg gezellig en heb meteen van zo'n 5 vakanties aan foto's gezien ( na nr 3 was het leuke er wel wat af...) en ze wat engelse les gegeven. Ze willen graag goed engels spreken maar zitten nu nog op niveau jip en janneke, erg leuk dus. Ze vibdenmij een enorm talentalent omdat ik naast engels, een beetje duits en 5 woordjes indonesisch ook nog eens Fries spreek. En daar hebben ze natuurlijk nog gelijk in ook :-) Na de treinrit hebben we een taxi naar het guesthouse genomen en vanavind hebben we lekker met zijn drieen gegeten, erg leuk! Ook voor morgen een tour geboekt: naar de Borobodur en Prambanan. Leuk zou je denken... is ook wel zo maar nu schijnt de borobodur het mooist te zijn bij zonsopgang. Met als resultaat dat ik om 4u morgenochtend (zeg maar gerust vannacht) wordt opgehaald. Lekker vroeg, echt iets voor mij! Maar goed, het is vast de moeite waard! De mensen zijn hier trouwens ook heel aardig en behulpzaam en vinden het superleuk dat je hun land kimt bezoeken, dus heb me nog geen moment onveilig gevoeld. Morgen deel 2, want heb nog niet eens verteld over mijn leuke kamer in Yogya met buitenbadkamer!

  • 01 Mei 2012 - 16:51

    Moeders:

    Wauw.. dat klinkt heel wat betere dan gister moppie!! wat een prachtige ervaring!! slaapse en morgen?gezond weer op 4uur a.m.?! tja jemoet er wat voor over hebben hè, zo'n wereldberoemde tempel. dikke tût xxx

  • 01 Mei 2012 - 17:25

    Maartje:

    Wow, dat klinkt idd als een fantastische dag!!! Voor zulke ervaringen ga je op reis, hier had je op gehoopt. Succes morgen met opstaan:). Hier alles goed, Gijs groeit met de dag. Veel liefs!!!!!

  • 01 Mei 2012 - 19:07

    Maria Van Buren:

    Wat leuk om je zo op de voet te kunnen volgen. Succes morgenvroeg om 4 uur, zou ook echt iets voor mij zijn, zo vroeg ( maar niet heus )
    Jose is vanmiddag voor zijn eerste oogbehandeling gegaan en het viel reuze mee!
    Tot het volgende verslag, vind het leuk om te lezen!

  • 06 Mei 2012 - 20:40

    Wimke:

    zo een dipje Talitha, dat kan dus ook gebeuren, dus zou ik je op moeten fleuren en dat zal ik je vertellen. De 2e bouwdag op het NME was in een woord geweldig geweest. De voelde me weer thuis op een bouwplaats zoals ik jaren gewerkt heb, ik kreeg er een boest !! van niet te filmen.
    Er werd hard gewerkt mee al onze vrijwilligers groot tot klein, dun of dik,
    lang of kort van postuur natuurlijk.
    Bijna het grootste deel van het eerste stuk van het NME, dus niet het klaslokaal waren de binnenwanden zo goed als klaar, gevuld met de gekozen houtwol isolatieplaten.Deze zijn toch jeuk vrij ?? dat was ook zo maar notabele ons Elke Pelke zei gewoon jeuk te hebben over haar lichaampje.
    YTussen de middag zou Elke ons in de groep fotograferen van het zitbalkje in de hijskraan. Dit is een heel grappig verhaal geworden !! Rustig ff geduld en dan verder lezen. N adat Elke de mooie groepsfotos had geschoten op grote hoogte boven het puntdak van het NME ging het verhaal als volgt.
    Elke kwan zachtjes naar beneden maar tegelijkertijdging de kraan met het stoeltje richter het water van de vijver, en kwan het bakjenet boven het water hangen, en je raait het al, Elke zou natte voeten en een natte bips krijgen hihaho... Daar ging de reis verder en werd Elke de hoogte ingetrokken. Dan komt het 2e gedeelte, het zitbakje met Elke kwam boven de dennebomen te hangen, plotseling met wat rukjes zakkend kwan ze in de bomen te hangen. Ook mwet haar zitvlak in de boomkruinen.
    Iedereen lag dubbel van het lachen.
    Natuurlijk was die een vooropgesteld plannetje, uitgewerkt door ...? blijft nog geheim Talitha !!
    Dit noemt men een poets / wederpoets bestemd voor ons aller Elke Pelke. Nou Talitha zo ben ook je nu ook op de hoogte gebracht.
    Het ga je goed en het kumt goad zo onne jou bij ons op Elzenhoek !!
    greetz William.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 65497

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: