Bountystranden, koraalriffen, komodo's en golven - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Bountystranden, koraalriffen, komodo's en golven - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Bountystranden, koraalriffen, komodo's en golven

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

19 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

Hallo lieve allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden dat jullie wat van me gehoord hebben, dus hoog tijd voor een verslagje! Na een lange prachtige boottocht van 5 dagen met bountystranden, prachtige koraalriffen, kleurrijke vissen zover je kunt kijken, ruige zee met groene bergen, gezellige mensen, zonnen op het dek, heerlijk indisch eten en natuurlijk de gevaarlijke komodo's zijn we gisteravond weer aangekomen in Sengiggi op Lombok. Het waren echt 5 superdagen! Zondag werden we opgehaald door een peramabusje en ontmoeten we de rest van onze groep. Argentijnen, engelsen, fransen, bolivianen, indonesiers en zelfs nederlanders: allerlei nationaliteiten waren vertegenwoordigd op de boot. Renske en ik hadden gelijk al een klik met Inge en Joost uit Groningen en Breda en daar hebben we de dagen erna veel mee opgetrokken, gelachen, gekletst en gerelaxed. Natuurlijk zitten er ook altijd wat bijzondere mensen tussen zoals "oma" en "0906" (vertel ik nog wel :-)) De eerste dag was een heftige met regen, inweer en hoge golven. Heel fijn zo midden op zee. De eerste nacht was daarom erg spannend, de boot voer s nachts door en de boot klapte elke keer op de golven. Onze hut was heel klein en benauwd dus we hebben die nacht best wat spannende momentjes beleefd :-) Maar gelukkig hadden we ook veel zon en hebben we heerlijk genoten van zonnen op het dek terwijl de groene bergen aan je voorbij trekken, dolfijnen die langs de boot met ons mee zwommen, oreokoekjes en kipchipjes die we elke dag in ons emmertje in onze hut kregen, tonijn en maiskolven op de bbq, op een onbewoond eiland kletsen bij het kampvuur, snorkelen bij pink beach met de prachtigste koralen, kleurrrijkste vissen, roze strand en helderblauw water, op jacht naar de meest gevaarlijke reptielen ter wereld op komodo en rinca de Komodovaranen, bezoek aan sfeervolle vissersdorpjes waar de geitjes op het strand liggen te chillen, springen van een waterval aan een liaan op Moyo-eiland, lachen met de crew van de boot, prachtige zonsopgangen en -ondergangen en nog veel en veel meer. Moe, klaar met krappe ruimtes, je opmaken op een wiebelende boot, viezig maar zo voldaan en rijk aan geweldige ervaringen stappen we weer van de boot. Met Inge en Joost besluiten we om 21u nog "even" een afscheidsdrankje te doen wat resulteert in iets meer cocktailtjes dan gepland (in Sengiggi komen ze in karafjes...) en het feit dat we om 3.30u ons resort binnen komen vallen. Maar het was gezellig! :-) De volgende dag merken we goed dat we toch echt geen 20 meer zijn en hebben we wel even een dagje nodig om hiervan bij te komen. Gelukkig hebben we een heerlijk bamboehuisje aan zee waar we lekker hebben gerelaxed. Natuurlijk ook nog even in de Bemo naar een lokale markt waar we iets teveel spullen hebben gekocht (waaronder 7 paraplu's, maar ze zijn zooo leuk!). De geuren op de lokale markt met vis, vlees, rottend fruit enzo was iets teveel voor onze gevoelige magen deze dag dus we besluiten s midsags weer terug te gaan en nog even te relaxen bij het zwembad. ' s avonds de stad nog even in met de taxi en de ojek (superleuk paard en wagentje) met paardje Alladin, op zoek naar pizza waar we na 5 dagen indisch eten naar smachtten. De pizza was heerlijk, net als de zoute popcorn die we vooraf kregen. We hebben het mannetje van de restaurant herl lief aangeken en toen heeft hij voor ons 2 zakken popcorn laten bakken om mee naar huis te nemen! Die heerlijk in bed opgesmikkelt terwijl we naar Boer zoekt vrouw op uitzending gemist keken. Life is good :-) Nu alles inpakken, ontbijtwn en op de fastboat terug naar Bali waar we in Sidemen 3 dagen gaan genieten van bergen, rijstvelden en rust! Dikke kus vanaf Lombok!

• 19 Mei 2012 - 07:21

Yvon:

Ongelooflijk wat maak je veel mee! Wat een leuke sfeer beschrijvingen. 's nachts op een bootje midden op zee is wel heeel erg eng!!! Zoveel bijzondere ontmoetingen. Ik ben zo benieuwd om je weer life tezien en te horen vertellen.
    Geniet en alle liefs

• 19 Mei 2012 - 07:28

Papa:

Het kan niet op, geweldig om (weer) van je te horen.
    De temperaturen blijven hier een beetje laag, dus bereid je maar vast voor op volgende week.
    We kijken er naar uit om je weer te zien
    Liefs en groeten Papa

• 19 Mei 2012 - 08:36

Maria Van Buren:

Zo, wat een avonturen, ik word er bijna jaloers van!
    Groetjes uit Oss en geniet nog maar lekker.

• 19 Mei 2012 - 17:07

Vera:

Wat geweldig allemaal!!!! Taliet: ik ben héél benieuwd naar je foto's!!

Je hebt wel een super leuke vakantie als je dit allemaal leest én je hebt er volgens mij een hele gezellige vriendin bij gekregen! Super dat jullie zo met z'n tweetjes op pad zijn. Geniet er nog lekker van!

X Vera

• 19 Mei 2012 - 21:36

Ger:

Hey hallo bountygirl
    Kei spannende avonturen maak je mee daar in dat verre land en ga je nou pizza eten als je ook indisch kunt eten dat is toch zonde haha
    maar ik dacht dat backpakken echt afzien was maar als ik jou verhalen hoor dan ga ik ook nog een keer backpakken haha
    veel plezier nog daar x

• 20 Mei 2012 - 13:22

Mams:

hoi meissie, in een paar zinnen schets je een geweldig zee avontuur!maar goed dat ik niet alles van te voren wist!
    zo te horen bevalt het op droog land ook weer prima. wat gaat het nu snel hè, al bijna op Schiphol, kan haast niet wachten! veel liefs dikke tût en tot gauw!

• 20 Mei 2012 - 21:46

Wimke:

Dag Taliet,

je heb er weer een hil verhaal van gemakt, mar ik go eerst noar mijn beddeke, lekker sloape, want merigevrug is het gauw dag en mee JoJo mag ik wir an de slag na JoJo's 4 dage camperen hahaha. Al die reizende boerinnekes da is nie bij te hauwe hahaha. Ik schrijf me de plurre, kan da doe ik graag. Kan beter schrijve as proate en da is woar as un koe Anna hahaha. Nou tot merigeovond big boss musketier houdoe wanne, van Wimke. xxx

• 21 Mei 2012 - 05:46

Wimke.:

Dag talitha,
    na 5 dagen terug van weggeweest te zijn en veul gezien, gegeten en gedronken te hebbe ben ik blij dat je weer contact mee ons zukt hahaha.
    Durske wa hebbe veul gezien en meegemakt, dor zou ik jaloers om worde hahaha. Nee hur tis oew gegund, straks bij ons in Brobant in Hollandia kun je er wir flink tegenoan. Ut wordt tiet dat onze boerderie opgebouwd git worden anders kunt ook ons Ger in de probleme hahaha !! De hogste tiet is aangebrokeda ok wij an de slag kunne mee ons werik, tis zo wir bouwvakvakancee en september is ut ok wir gauw. Nou big boss ik go wir aon te werik mee JoJo, mar dat zal nie meevalle mee un gekreusde kleine teen en middelvoets beentje, mar ik go ut toch probere ik 2 doage mee mijn voet ophog gerzetten, mee ijs gekoeld en ingesmeerd mee Arniflor.
    Greetz en blijf genietetis zo wir um.
    Wimke XxXx

• 21 Mei 2012 - 11:42

Jojo:

heej talitha,

wat een geweldig verslag weer! Nog even en dan ben je al weer terug in Nederland!!!
    Er is hier onwijs veel veranderd de afgelopen weken en ze zijn vandaag zelfs begonnen met het groene dak!!! Gaaf he?!
    Heel erg veel plezier nog en geniet er nog even lekker van!

Liefs Jojo

• 22 Mei 2012 - 05:47

Mirjam:

hey Thalitha een goede terugreis gewenst en hoop je gauw weer te zien op de kring x