Tot rust op het platteland van Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Tot rust op het platteland van Bali - Reisverslag uit Jimbaran, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Tot rust op het platteland van Bali

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

23 Mei 2012 | Indonesië, Jimbaran

Daar is ie dan... mijn laatste verslag uit het mooie Indonesie! 4 dagen geleden vertrokken we van Lombok. Met de bemo (soort lokale open taxi) werden we bij de haven gedropt. Daar draaiden meteen alle hoofden van de mensen die al zaten te wachten. We hebben namelijk nogal wat gekke souveniers gekocht (oa paraplu's) die we aan onze rugzak hadden gebonden en meteen waren we dus een attractie :-). Maar die gekke souveniers hebben ons wel veel gedoe bespaard, omdat ze inclusief backpack bijna met de verkeerde boot meegingen! Gelukkig zag ik net op tijd onze parapluutjes voorbijkomen en konden we de tassen nog onderscheppen. Na een redelijk heftige boottocht vanuit Sengiggi. waarbij we dachten lekker op dek te zitten in het zonnetje maar uiteindelijk drijfnat van het opspattende zeewater weer vanaf kwamen, meerden we aan in Padangbai. Daar onmoetten we een lieve batikverkoopster waar we een leuk gesprek mee hadden op de pier toen we een week eerder vertrokken vanaf Padangbai. Haar zwager kon ons wel voor een leuk prijsje naar Sidemen brengen, dus hup de taxi in! Hoe dichter we bij Sidemen kwamen hoe mooier en rustig het werd (en wij ook :-)). Sidemen is een nog niet toeristisch dorpje tussen de rijstterrassen, bergen en groen in allerlei schakeringen. Een heerlijke plek om even niets te doen. We hadden een prachtige kamer met buitenterras en gazebo met uitzicht over de rijstterrassen. Hier hebben we 3 dagen lekker gezond, gewandeld, gelezen, gegeten, met de locals gekletst, natuurlijk nog wat paraplu's geshopt, veel foto's gemaakt en gewoon uitgerust! We vonden het jammer dat we dit bijzondere plekje moesten verlaten. Hoewel... in de drie dagen dat we daar zaten hebben we 2x een dikke (echt heul dikke) spin gevonden in onze kamer. Maar dapper als we zijn, twee stoere meiden alleen op reis....... hebben we de mannetjes van het guesthouse geroepen! Dat gingen we echt niet zelf doen! En we stelden ons niet (echt) aan want hun eerste reactie toen ze de spin zagen was: oei! Niet echt opbeurend... Maar ze gingen hem te lijf en we hebben het overleefd :-) Dinsdag was het tijd om naar Jimbaran te gaan, onze laatste bestemming. Jimbaran is een vissersplaatsje dat bekend staat om zijn seafood Warungs: tafeltjes op het strand waar je bij kaarslicht gegrilde vis, gamba's, krab enz kunt eten die die dag zijn gevangen en die je eerst zelf hebt uit mag zoeken en laten wegen. Daarna worden die garnalen en inktvis (onze keuze) gemarineerd in knoflook en op de Bbq van cocosnoothulzen gegrild. Sausjes erbij, frietjes en een dietcoke en het feestmaal is compleet! Echt een perfect afscheidsetentje. Overdag hebben we aan het zwembad gelegen en ben ik nog even naar de lokale markt en de vismarkt geweest. Ger, het had wel wat weg van dat chaotische vissersplaatsje in Gambia. Echt een belevenis met honderden gekleurde vissersbootjes in de zee en op het strand en vis en blokken ijs die af en aan worden gevoerd. Overal staan manden vis en ik struikelde zelfs bijna over een stapel roggen zonder staart (ging me toch wel aan het hart, zijn zulke mooie dieren...). In de overdekte vismarkt aan het strand vind je vis en schaaldieren in alle soorten en maten die je je maar kunt bedenken: van reuzekreeften en gekleurde krabben tot inktvissen en zwaardvissen! En de geur... tja dat is ook echt onderdeel van de belevenis zullen we maar zeggen :-) Het afscheid van Renske was echt en ook een beetje verdrietig. We hebben echt een leuke tijd samen gehad en zij is een heel bijzonder mens. Nu zit ik op Jakarta airport waar ik net heb genoten van de meest heerlijke mocha choclate cookie crumble frapuchinno, mmmm. Ik ben al 6 uur onderweg en heb nog maar zo'n 24 uur te gaan. Eitje! :-)
Veel liefs!!

• 23 Mei 2012 - 06:14

Elke:

Wat een onwijs leuk verhaal. Als ik zo al jou verhalen lees zou ik best later er ook heen willen. Dus misschien... Hahaha. Straks ben je weer in nl en dan ga je weer 6 uur terug in de tijd.
    Dan gaan we alles horen in het eggie. Natuurlijk veel bijzonderder.

Xxx liefs

• 23 Mei 2012 - 06:16

Yvon:

Alle deze prachtige ervaringen en indrukken zijn toch onvergetelijk!
    De achterblijvers in Ned. verheugen zich erop om je weer te zien!
    Rustige terugreis, liefs

• 23 Mei 2012 - 07:24

Papa:

Weer een prachtig verhaal/avontuur, we zien uit naar jou en de foto's.
    Goeie reis en veel liefs Papa

• 23 Mei 2012 - 07:37

Sannepanne:

Onze talitha komt weer terug! Wat zijn die weken voorbij gevlogen. En we leefde van verhaal naar verhaal. Want je kunt het toch wel heel mooi verwoorden allemaal. Hoop dat ze bij onze 2 weken italië ook zo aan onze lippen hangen hahaha. Succes met de terug reis. En we zien elkaar snel!

Dikke tut

• 23 Mei 2012 - 08:12

Me:

Hoi lieve schat, wederom een prachtig hoofdstuk in je reisverslagboek!
    die spinnen ,tja wij houden er niet van hè oom Hans wel(smile)
    Dus je terugreis is ingezet, een hele goeie reis gewenst ,ook daar zo boven in the sky is Hij bij je!!!tot morgenochtend , we hebben speciaal voor jou tropisch weer "geregeld" nou wijffie tot gauw
    voorlopig de laatste E - tût vanuit Workum All my love moedersXXX

• 23 Mei 2012 - 10:46

Els:

weer genoten van je verslag, goede reis en tot in het osse!

• 23 Mei 2012 - 11:35

Maria:

Wat zijn die weken omgevlogen!
    Ik heb genoten van je reisverhalen!
    Tot gauw ziens in Oss
    Liefs Maia

• 23 Mei 2012 - 11:42

Wim:

Geweldig verhaal Talitha, heb er van genoten en zien veel dingen voor me. Alleen mis ik de bijbehorende geuren.
    Ik zal je niet meer mijn avonturen sturen, je zult het zelf wel zien ofdat ze in jouw beleving goed zijn opgeschoten. Een fijne terugreis verder hopelijk zonder oponthoud dit keer, hahaha. Dag Talitha ik zie je maandag wel weer in ons neije park Elzenhoek. houdoe wanne of doeii doeii van Wim.

• 23 Mei 2012 - 12:05

Wendy:

hopelijk gaat de terug reis beter dan de heen reis. veilige reis naar huis.

• 23 Mei 2012 - 14:45

Gereke:

Hey meis alweer op de terug reis ik blijf nog even in het warme Bonaire maar kijk ook weer uit om samen met jou de grote Baas aan het werk te gaan
    Voorspoedige vlucht en tot snel x

• 23 Mei 2012 - 17:23

Jolanda Klein:

Je zult mijn berichtje vast pas lezen als je weer thuis bent dus: welkom thuis lieve Talitha! Hoewel alles hier goed is verlopen zijtn we allemaal toch blij als je weer terug bent.
    Het was super leuk je verhalen te volgen en ik kan niet wachten om nog meer van je te horen als je hier weer bent!

• 24 Mei 2012 - 09:20

Freer:

Wat een vakantie heb je gehad, echt super!!
    Nu weer thuis, gelukkig met bijpassende temperaturen om het leed wat te verzachten!! Lekker 30 graden hier...
    Talitha, dank voor je fijne reisverhalen, heerlijk om zo mee te kunnen lezen en stiekem ook een beetje op vakantie in Indonesië te zijn geweest, liefs Freer