Sorry.... too much fun ;-) - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Sorry.... too much fun ;-) - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Sorry.... too much fun ;-)

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

15 Maart 2007 | Australië, Rainbow Beach

Sorry sorry allemaal dat het zolang geduurd heeft voordat jullie weer wat van me horen! Maar ik heb het zo ontzettend "druk" (nou ja, bij wijze van spreken dan) gehad en heb het zo ontzettend naar mijn zin gehad dat ik al een hele tijd geen computer meer heb gezien. Dus het wordt even graven in mijn geheugen om jullie bij te kletsen vanaf surfers paradise, maar ik ga mijn best doen! Surfers Paradise zijn we na twee nachtjes ontvlucht (nou ja, zo erg was het nu ook weer niet, hoor) en we zijn richting Brisbane vertrokken. Ik heb de dag dara voornamelijk doorgebracht met het bezoeken van verschillende resibureau's voor het boeken van mijn trips naar Fraser Island en Whitsundays. Er zijn zoveel verschillende aanbieders dat dat best lastig is. En degene die mij goed kennen, weten dat keuzes maken niet een van mijn sterkste kanten is.... Dus een middag had ik wel nodig. Maar uiteindelijk heb ik dan wel een heel goede deal kunnen maken met alle tours erin die ik graag wilde. s' avonds kwam Stef in Brisbane aan (zij was nog even outlet shoppen) en hebben we lekker gegeten en zijn we vroeg ons bed in gedoken. De volgende dag hebben we een mooie wandeling gemaakt van 3 uur langs de rivier in Brisbane en onderweg even in een restaurantje aan de rivier en capuccino gedronken (hoe luxe...) Die middag zijn we aan de reis naar Stradbroke Island. De reis was lang: trein-bus-ferry-bus en ik voelde me weer heel even in Nederland wamt halverwege onze treinrit moetsen we uitstappen omdat er een ongeluk op het spoor was gebeurd. Dus met zijn allen wachten op de bus die natuurlijk overvol was en vervolgens een uur in de bus, want normaal 15 minuten zou hebben gekost. Maar ach, we zijn op vakantie dus we vermaakten ons prima. Helaas begon het op de ferry te regenen en het is eigenlijk niet meer gestopt tot anderhalve dag later. Het hostel was echter super, met met staff dan gasten en we hebben ons dan ook prima vermaakt en gewoon lekker legaal even niets gedaan. Gelukkig was het de laatste dag op het eiland wel supermooi weer en hebben we een geweldige wandeling gemaakt langs de kust en zelfs dolfijnen gezien!!! En vervolgens zijn we teruggelopen over het strand, zo mooi! Echt een paradijsje. Het eiland is zo rustig en zo ongeschonden, dat we echt van elk uitzicht volop zaten te genieten. Het was heerlijk en de anderhalve dag regen waren we zo vergeten. Daarna was het tijd om (echt met pijn in ons hart) het paradijse weer te verlaten. Maar dat is het geweldige hier, je weet dat je altijd naar iets gaat wat minstens net zo, zo niet nog mooier is. Dus weer terug naar Brisbane met de bus-ferry-bus-trein en door naar Noosa, een mooi waterrijk stadje op stand. Om in Noosa te wonen moet je aardig wat centjes hebben en het was super om de mooie huizen te zien, allemaa aan het water zodat ze zo van hun jacht in hun villa kunnen stappen. We hebben 4 nachten in Noosa geslapen in een gezellig hostel aan de rivier. In dat hostel hadden we met de twee duitse meisjes afgesproken die we in Surfers hadden ontmoet. Dus dat was erg gezellig. Paar keer uitgeweest, stranddagje gehad en een hike door het National Park. En en en..... daar heb ik mijn eerste wilde koala gezien!!! Het was zo super om zo'n diertje in het wild te zien. Hij zat in een boom langs het pad en kort daarna klom hij rustig naar beneden, liep voor onze voeten lang over het pad en klom zo een andere boom in, erg bijzonder.
De volgende dag was het tijd voor nog meer dieren, want we zijn naar Australia Zoo geweest (die van Steve Irwin). Wat een belevenis. Ik vond het erg leuk om eens te kijken hoe zij alles daar hebben opgezet en hoe zij daar omgaan met educatie (Tja, lekker relaxed een dierentuin bezoeken zit er voor mij niet in ;-)) En ik was erg onder de indruk. Ze besteden heel veel aandacht aan educatie en vooral conservatie. In alle demonstraties die ze doen ligt komt dat heel duidelijk naar voren. En zij hebben het motto dat je bezoekers zoveel mogelijk 'hands-on experience' met de dieren moet geven om mensen echt in te laten zien hoe belangrijk het is om deze bijzondere dieren te behouden. Ik vond het een erg mooi opgezette zoo en itt wat ik een beetje verwacht had gingen ze heel respectvol met de dieren om. Een lange maar leuke dag dus. We hadden nog zoveel meer willen doen in Noosa, maar het zat er alweer op en we "moesten" naar Rainbow Beach voor onze Fraser Island trip. O, ik zie net dat ik nog maar een paar minuten heb. Dus ik laat het hier even bij en kom waarschijnlijk morgen met deel 2. Lieve iedereen, heel heel erg bedankt voor al jullie lieve smsjes en mailtjes. Sorry dat het zo lang heeft geduurd. Ik mis jullie, maar heb het hier zo ontzettend naar mijn zin. Wil er eigenlijk niet aan denken dat ik al op de helft ben. Zou hier echt wel een jaar kunnen blijven... Maar goed, een hele dikke knuffel vanuit Oz en tot snel!
XX

  • 15 Maart 2007 - 08:49

    Anja:

    He Talitha,

    Nou Jaaaa, geen tijd om te mailen. Echt belachelijk!!
    Nee hoor, ben blij dat je je zo goed vermaakt. Wat dat betreft zou je helemaal nooit tijd moeten hebben om te mailen. Klinkt allemaal erg spannend daar. Hier begint de lente in te zetten, dus met een beetje geluk zijn wij net zo bruin als jij als je terug komt! Not!
    Veel plezier nog!
    Groetjes Anja

  • 15 Maart 2007 - 09:19

    Joyce:

    lieve talitha!! je hebt echt een wereld trip lees ik wel..super!!! geniet nog maar fijn verder!!! veel plezier en take care! liefs, Joyce

  • 15 Maart 2007 - 09:26

    Mams:

    hi lieve schat! je hebt het zwaar zie ik!alweer zo'n paradijselijk eiland,inheemse dieren enz.'t valt niet mee daar!? XXX + knuffel
    bij deze groet ik ook alle lieve luitjes zoals Anja Maart Karla Freer angelique enz enz. kortom gewoon alle lieve vriendinnen en collega's!

  • 15 Maart 2007 - 10:45

    Marijke:

    Hoi Talitha! Super dat je het zo leuk hebt.Leuk om weer wat van je te lezen, was idd ff geleden! Maarja, in het paradijs staan nu één keer geen computers he! ;) Veel plezier nog! Lieve groet van mij!

  • 15 Maart 2007 - 11:04

    Renata&Ronald:

    Hoihoi,
    Leuk weer wat van je avonturen te lezen. Je zou er denk ik wel voor altijd willen blijven. Heel veel plezier en lekker genieten!!!
    liefs

  • 15 Maart 2007 - 16:36

    Je Vader:

    Het ziet er weer goed uit.
    Heb je ook nog een paar foto's?
    We mailen even via "hotmail".
    Liefs papa

  • 15 Maart 2007 - 17:20

    Tineke:

    Hey Talitha...

    Jij ziet inderdaad zoveel dingen, dat je dalijk zoveel ervaring hebt! Hopelijk ook goede herinneringen aan ons, om straks je verhaal en foto's ook live bij ons te kunnen laten zien!
    Wat zijn je "plannen" voor komende tijd nog!? Welke richting ga je op?
    Hey, veel plezier!

    -xxx- Tineke

  • 16 Maart 2007 - 20:08

    Gerry:

    Héééé Talitha,

    Ja daar kijk je van op hè, meid wat 'n avontuur, geniet ervan hoor, je hebt 't zo verdiend!!!
    Ik zet je weblog bij m'n favorieten , dan kijk ik elke dag even wat je zoal beleeft "downunder", groeten uit Fochteloo en ik wens je heel veel plezier, Gerry.

  • 18 Maart 2007 - 12:46

    Koen:

    Hoi Talitha,

    goed om te lezen dat je je prima vermaakt daar. In AZF alles prima, pasen in aantocht - altijd leuk! Veel plezier op Fraser Island, groeten aan de dingo's en tot kijk

    Koen

  • 18 Maart 2007 - 15:52

    Herman:

    Hoi Talitha,

    Erg mooi dierenpark, Australian zoo, maar ik vindt dat gestunt met de krokodillen niet echt gepast in een dierenpark.Al met al is het jammer dat Steve er niet meer is.
    Groetjes en nog veel plezier verder.

  • 18 Maart 2007 - 20:41

    Arwen Zeegers:

    Hai!! Ik kreeg je site door van Jennie, leuk! zo te lezen vermaak je je prima, je bent in ieder geval mooi bruin zeg (jaloers hier!)
    Grappig, misschien kom je over drie weken mijn vader en broer nog wel tegen, zij zijn net aangekomen in New Zealand om mijn zusje daar te bezoeken, daarna vliegen ze nog even naar Adelaide, mijn vaders geboorteplaats.
    He maar blijf lekker genieten, ik zal hier zo nu en dan lezen over je avonturen!

    Groetjes
    Arwen

  • 19 Maart 2007 - 11:09

    Karla:

    Er bekruipt me weer iets van jaloezie :) Ik ben even aan het pauzeren van het ramenwassen en jij zit heerlijk met je billen in het zand, een mooie boot of de zoo... Geniet ervan!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 65603

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: