het avontuur zit erop! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu het avontuur zit erop! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

het avontuur zit erop!

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

07 Mei 2007 | Australië, Melbourne

En dit is hem dan... mijn allerallerlaatste berichtje vanuit Australie!

Ik zal het dit keer echt kort houden ;-)
In mijn laatste epistel was ik gebeleven in Tathra. Daar heb ik echt nog een heerlijk weekje gehad waarin ik heb gerelaxed, gezwommen, geluncht met mijn tante en vooral veel genoten van mijn familie. Mijn neven zijn echt een soort broers voor me geworden en ik ga ze echt erg missen! Het afscheid was dan ook niet makkelijk. Het viel me zwaarder dan de laatste keer. Maar hopelijk zie ik ze over niet al te lange tijd weer!

Toen ik weer in Melbourne aankwam werd ik al opgewacht door Linda in het hostel, dus dat was erg gezellig. We hebben lekker op Victoria Market rondgestruind en genoten van Melbourne. Wat een leuke en gezellige stad is dit toch. Hier zou ik echt wel kunnen wonen; heerlijke koffie, gezellige cafeetjes en terrasjes, hele oude gebouwen met hele morderne naarst elkaar, sfeer en gezellige en supervriendelijke mensen. We zijn die dag ook nog even naar St. Kilda geweest en hebben daar lekker sushi gegeten.

De volgende dag hebben we Melbourne jail bezocht, erg indrukwekkend!
Toen was het tijd voor onze philipeilandtour waar we onder andere een babywombat hebben geaaid (nog veel leuker dan een koala!), kangoeroes hebben gevoerd, een geweldige starndwandeling hebben gemaakt en als klap op de vuurpijl op het strand hebben gezeten en de little pinguins uit de zee het strand op zien waggelen, op weg naar hun huisjes in de duinen. Ze kwamen met honderden tegelijk, heel indrukwekkend!

Gisteren had ik alleen nog een tour en wel de Great Ocean Road, een fantastische weg langs de oceaan tussen Melbourne en Sydney. Iets wat je gedaan moet hebben en wat erg mooi was. Na een lange dag kwam ik "thuis" in het hostel waar Linda en ik een afscheidsetentje hadden gepalnd: pannenkoeken! Al dagen hadden we hier zin in en de voorbereidingen getroffen (beetje ja, beetje stroop, beetje suker gechartert hier en daar ;-)), willen we gaan bakken: koeken ze onmiddelijk aan! We hebben van alles geprobeerd (zelf het tosti-apparaat ingezet), maar het mocht allemaal niet baten... Van ellende uiteindelijk maar naar de mac gegaan om 22.30 uur.

Vanochtend afscheid genomen van Linda. Ik vind het wel echt heel jammer dat we niet verder samen kunnen reizen. We hadden het echt gezellig samen en het klikte gewoon erg goed. Maar we hebben al afgesproken dat we in Nederland toch echt dat pannenkoekendiner nog gaan maken, dus dat wordt gezellig!


Over een uurtje stap ik op de shuttlebus richting airport en om 15.30 uur zit ik dan toch echt op het vliegtuig terug naar Nederland...

Het is een heel raar en dubbel gevoel. Ik heb het hier fantastisch gehad,heb zoveel leuke dingen gedaan en ben zoveel geweldige ervaringen en vrienden rijker en ik wil eigenlijk niet dat dit eindigt, maar aan de andere kant heb ik superveel zin om jullie allemaal weer te zien en heel heel lang bij te kletsen!


Dus na 10.500 km te hebben afgelegd en 4 maanden vol kangoeroes, koala's, zee, zon, aboriginals, vegemite, timtams, blokes, dunnies, mates en hostels is het nu weer tijd voor in een uurtje naar amsterdam, bootjes, water, terrasjes, kroketten, pannekoeken en de hollandse gezelligheid!

Mijn Australie avontuur was "amazing" en voor een groot deel is dat te danken aan al jullie lieve mailtjes, berichtjes en smsjes. Ik heb superblij met zoveel lieve vrienden en familieleden!! Heel erg bedankt voor alles en ik hoop jullie allemaal binnen niet al te lange tijd weer te zien en te kunnen vervelen met al mijn foto's en verhalen ;-)

No worries!!

X

  • 08 Mei 2007 - 07:11

    Freer:

    He meis,

    Vandaag ben jij al of bijna in weer terug in Nederland, dus welkom terug!!!
    Hopelijk spreek ik je snel, veel liefs Freer

  • 08 Mei 2007 - 07:48

    Renata&Ronald:

    Welkom thuis!

  • 08 Mei 2007 - 08:29

    Anja Van Erp:

    He Talitha,

    Was leuk om je verhalen te lezen en die vanuit Nederland zullen vast niet zo spannend meer zijn, maar toch ben ik blij dat je weer in ons natte kikkerlandje bent! Hopelijk tot snel!

    Liefs Anja

  • 08 Mei 2007 - 10:05

    Kim:

    he tatlitha,

    vond het erg leuk om over al je avonturen te lezen! ik hoop dat nederland niet al te veel tegen valt.
    veel liefs kim

  • 08 Mei 2007 - 13:36

    Karla:

    Welkom in ons koude kikkerlandje!!

    Dikke kus

  • 09 Mei 2007 - 18:52

    Joyce:

    lieve Talitha!!!!
    geweldig dat je zo'n toffe tijd hebt gehad! je verdiende 't!!! welkom thuis in Holland!! tot snel in ZPO...baby ooievaars kijken???? kom maar eerst rustig bij hoor!!!!! :D
    Liefs,Joyce

  • 09 Mei 2007 - 20:06

    Marijke:

    he Taliet!! Jammer dat schiphol niet doorging! Lekker uitrusten en bijkomen van je jetlag! Hopelijk tot snel! Liefs Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 65541

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: