Byron en Surfers - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Byron en Surfers - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Byron en Surfers

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

04 Maart 2007 | Australië, Surfers Paradise

Inmiddels ben ik alweer vertrokken uit Byron Bay, maar het was heerlijk! Het is een geweldig stadje met een hele relaxte sfeer, leuke winkeltjes, een supermooi strand, leuk hostel en een mooie omgeving. Ik heb me dus ook prima vermaakt in Byron. In Byron kwam ik weer een aantal "bekenden" tegen, waaronder een paar nederlanders en twee duitse meisjes.
Met Stef, een van de duitse meisjes, hadden we het geweldige idee opgevat om de zonsopgang te zien op het strand. Erg leuk allemaal, maar dat betekende dus om 5.45 ons bed uit... En op zich is dat natuurlijk helemaal niet erg als je daarna beloond wordt met een mooie zonsopgang. Maar jullie voelen hem al aankomen... het was bewolkt! Daar zaten we dan: duf en koud en geen zon te zien. Nou ja, we hebben het in ieder geval geprobeerd zullen we maar zeggen. Verder hebben ze in Byron een Lighthouse waar je in ongeveer een uur naar toe kan lopen en waar je een mooi uizicht hebt over de zee en als je geluk hebt zelfs haaien, schildpadden en dolfijnen!We hebben daar een supermooie zonsondergang gezien, maar helaas geen dolfijnen (wel wat roggen). Dat punt is tevens het meest oostelijke punt van australie, dus dat was wel bijzonder. Een paar dagen later heb ik samen met Stef nog eens geprobeerd om dolfijnen te spotten, maar het was ons niet gegund... Nou ja, het was in ieder geval gezellig. Op vrijdag hadden Stef en ik een sea kayaking tour geboekt: kayaken op zee met dolfijnen! Het schijnt helemaal super te zijn, maar op die dag is het 2x gecancelt vanwege de ruige zee. Logisch wel, maar ontzettend balen, want we hadden er heel veel zin in. toen maar een ijsje gegeten, sushi gehaald en een stuk gewandeld. Verder was Byron vooral lekker winkeltjes kijken, genieten van het strand en dansen in 'the cheecky monkeys'. Toen we zaterdag moesten vertrekken was het dus wel even slikken. Maar goed, we moeten were verder. Samen met Stef ben ik naar Surfers Paradise vertrokken. But don't let the name fool you.... Paradise? Niet echt! Zo rustig,idyllisch en mooi het in Byron Bay is, zo schreeuwerig, groot en vol met gebouwen is het hier. Leuk om er eens geweest te zijn, maar nog leuker om weer te gaan ;-) Vandaag hebben we wel gezellig met twee andere duitse meisjes een auto gehuurd en zijn we het binnenland ingegaan naar Springbrook national park om een hike te doen van 3 uur. Supermooie watervallen, beekjes en uitzichtpunten gezien dus al met al een hele leuke dag. Morgen staan 2 dagen Brisbane op de planning, gevolgd door 2 nachten op Stradbroke island (is er even tussendoor gekomen, schijnt een erg mooi en relaxed eiland te zijn), dan 4 dagen in Noosa en dan 3 dagen 4WD tour op Fraser Island. Zoals het er nu uitziet ga ik samen met Stef en zien we de duitse meisjes in Noosa. Erg leuk hoe je elkaar zo onderweg weer tegenkomt en af kunt spreken. Nou goed, tot zover maar weer mijn avonturen. Tot snel allemaal! Dikke kus Talitha

  • 04 Maart 2007 - 17:01

    Ronald&Renata:

    Haha ik zie jullie al helemaal zitten op het strand. Jammer dat de tour niet door kon gaan. En leuk dat je zoveel mensen ontmoet zeg.
    Doei

  • 04 Maart 2007 - 17:30

    Joyce:

    heeej talitha..

    ik lees 't wel weer..je vermaakt je prima daar! druk schema zeg..veel plezier nog!!! geniet ervan!!! heel veel liefs, Joyce (zooparc)

  • 05 Maart 2007 - 12:56

    P&s Zooparc:

    Hallo Talitha

    WE lezen dat jij het daar een stuk beter hebt dan wij hier in het regenachtige nederland. Geniet ervan

    Groetjes Jannie Marjon en Tamara

  • 05 Maart 2007 - 13:05

    Inge:

    Hoi,

    Het blijft super om je verhalen te lezen. ik krijg er de reiskriebels van. Het is een echt one's in a life time experience. Veel plezier nog, liefs inge

  • 08 Maart 2007 - 18:51

    Jennie:

    Hé Talitha,

    Het heeft even geduurd, maar nu heb ik deze site dan eindelijk ook gevonden (snel hè?).
    Zo te horen vermaak je je prima, en geen wonder. Heel erg leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. En ik sluit me aan bij de rest, nog heel veel plezier en geniet ervan!

  • 08 Maart 2007 - 20:20

    Sabrina En Erik:

    He hoi Taliet!!

    Leuk al die verhalen te lezen...maarreh..even bijkletsen zou ook heeeel erg leuk zijn. Het lukt steeds maar niet om verbinding te krijgen via die lycatelkaart...maar ik blijf t proberen (normaal lukt t ook nooit in een keer om je te bellen haha!) Liefs en veel reisplezier!! en tot bels

  • 14 Maart 2007 - 12:23

    Jelle:

    Hé Talitha!

    Ik hoorde van Bertine (die stond op 't saxion met een ZZ-Kraampje) van deze site, wat gaaf allemaal zeg!! Al autopech gehad daar? ;)

    Heel fijne tijd daar nog en geniet er maar van!

    Groetjes Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 65591

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: