Zelf rondtouren op tropisch Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Zelf rondtouren op tropisch Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Zelf rondtouren op tropisch Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Talitha

30 April 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Gisteren maar een auto gehuurd ipv een scooter om te voorkomen dat ik de rest van de vakantie crispy rondloop! Ik heb een schattig wit autootje met airco en automaat voor maar 30 euro. Het is even wennen want ze rijden hier links, maar dat heb je snel genoeg onder de knie. Het is wel heerlijk om zo over het eiland te crossen en te stoppen waar je maar wilt! Mijn eerste echte stop is de cable car langkawi. Een soort ski-lift die je naar de hoogste berg brengt met een prachtig uitzicht. De cable car was tot gisteren dicht ivm onderhoud. Gelukje dus dat ik dit nog kon doen op mijn laatste dag. Helaas hadden meer mensen op de opening van de cable car gewacht en wachtte mij Efteling-achtige taferelen waarbij om elk hoekje weer een slinger aan mensen stond... Na een uur wachten kon ik dan eindelijk instappen! En het was super! Een geweldig uitzicht over heel Langkawi, inclusief prachtig blauw water met daarin allerlei groene eilandjes. Nog een grappig gesprek gehad met wat studentjes uit Jemen en vooral genoten van het geweldige uitzicht. Daarna weer verder on tour met mijn autootje, door weilanden, rijstvelden , kleurige dorpjes en langs bergen. Nog wat stops gemaakt bij watervallen, eagle square en black sand beach. Om een uurtje of 5 was ik weer terug bij het guesthouse en toevallig kwam toen net Daniela aan. Leuk om haar weer te zien! Even later komt er ook een leuk Nederlands stel aan die al 6 maanden rondreizen. Omdat ik al een paar dagen op het eiland ben, kan ik precies vertellen wat leuk is en wat niet, waar iedereen erg blij mee is ;-) Voel me al best een doorgewinterde reiziger haha. We hebben een hele gezellige avond met zijn vieren bij Babylon, een bar/restaurant aan het strand met een beetje een hippie-reggae-rasta sfeertje. Erg gezellig met lichtjes overal en live muziek. En zij zijn al in Singapore geweest dus hebben weer leuke tips voor mij. en op Bali 2 dingen die Nu weer jammer dat ik alweer vertrek. Maar goed, ik ga naar Singapore. Ook superleuk! Vanochtend kwam de taxi al vroeg en na een ontbijtje bij de Starbucks vloog ik met airasia naar Singapore. De airport van Singapore is al een beleving op zich: supernetjes, superschoon (er hangen zelfs overal gratis alcoholdispensers waar je je handen kan desinfecteren) en groots. Openbaar vervoer is hier heel makkelijk en goedkoop dus voor 2,30 singapore$ vertrek ik naar Chinatown waar mijn hotel is. Meestal zijn dat soort wijken wel heel gezellig. Alles is belachelijk duur hier, vooral overnachtingen. Dus maar goed dat ik maar 3 daagjes blijf denk ik ;-)

  • 30 April 2013 - 12:51

    Papa:

    Ik was je al even "kwijt", maar je bent in veilig in Singapure.
    Super, heb je alweer een paar plaatjes, we genieten volop mee.

    XXX. Papa

  • 30 April 2013 - 15:57

    Wytske:

    Wauw!!! Wat een geweldige foto zeg, vanaf de berg!!
    De moeite waard die kabelbaan! een vruchtbaar dagje, veel moois gezien hè!
    Geniet van Singapore en wat volgt!
    Hier is het feest! Maxima zag er prachtig uit,!,
    LOVE YOU

  • 30 April 2013 - 20:29

    Ilona:

    Heerlijk, weer ff 3 of 4 dagen bij gelezen. Wat maak je weer een mooie reis! Ik zie hem al helemaal voor me. Geniet ze in Singapore. Groetjes Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 65470

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: