The Singapore story continues - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Talitha Visser - WaarBenJij.nu The Singapore story continues - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

The Singapore story continues

Blijf op de hoogte en volg Talitha

04 Mei 2013 | Singapore, Singapore

Zoals beloofd deel 2 van de Singapore-saga! Na een gezellig etentje ga ik op pad naar Marina Bay Sands waar vanaf het hotel een geweldige licht-en lasershow te zien is. Omdat ik niet zeker weet vanaf waar ik het beste zicht heb, vraag ok het aan een Japanse meneer. Heel vriendelijk en in heel gebrekkig Engels legt hij uit wat er gaat gebeuren straks. Ik blijk iig op de goede plek te staan. Dat is alvast 1! De show is geweldig! op en over het water zijn laserstralen te zien, is muziek te horen en lichten de gebouwen op. Echt een spektakel en allemaal helemaal voor niets, super!

Na de show raak ik in gesprek met de Japanse meneer. Hij blijkt een zakenman te zijn die bijna wekelijks van Japan naar Singapore vliegt en de stad op zijn duimpje kent. Hij laat me (zoals een goede Japanner betaamt) de ene na de andere foto zien van Singapore. En daar zitten idd een paar hele mooie tussen. Ik vertel dat dat er idd heel gaaf uitziet en hij biedt me meteen aan om het te laten zien, prima! Al lopend laat hij alle foto's op zijn iPhone zien. Na de 50e is de nieuwigheid er wel een beetje af en probeer ik zo goed mogelijk nog geïnteresseerd te kijken naar zijn foto's. Maar ondertussen vertelt hij ook van alles over de Marina Bay Sands, het enorme hotel ( waar hij regelmatig heeft geslapen) en over alle gave bezienswaardigheden. Hij doet enorm zijn best om het op zijn beste Engels uit te leggen maar dat valt nog niet mee. toch wordt het een hele bijzondere "achter de schermen by night" ervaring. De komende twee uur neemt hij me mee naar allerlei prachtige, bijzondere en bizarre plekken in en om de Marina Bay Sands. We gaan van de ene verdieping naar de andere, lopen via vlonders naar de meest prachtige uitzichten van de skyline van Singapore en komen uiteindelijk bij het uitzicht over de Gardens by the bay. En dat was zo geweldig! Overal staan een soort avatar-achtige bomen die oplichten in verschillende kleuren, een heel bizar en mooi gezicht. Morgen ga ik de bomen van dichtbij bekijken maar 's nachts zijn ze sprookjesachtig. De hele avond heeft iets magisch, Singapore bij nacht is een unieke ervaring! Uiteindelijk brengt de meneer me weer netjes bij de MRT, schudden we handen en gaat hij naar het immense casino onder het hotel. Ik vertrek naar mijn hotel en lig een uur of 1 in bed. Wat een avond...

Omdat ik nog veel meer avonturen heb beleefd in Singapore, volgt morgen deel 3! Op FB zet ik weer wat foto's van de lichtshow en de avatar-bomen. Dikke kus!

• 04 Mei 2013 - 09:44

Papa:

Hallo lieve dochter,

Prachtige (beelden) show, die bomen zag ik ook ze zijn prachtig we zijn benieuwd.
    Ik heb mijn nieuwe computer dus we kunnen alles weer in volle glorie volgen.
    We blijven ervan genieten.
    Gisteren met mama naar Urk geweest, geen Singapore, maar wel leuk en prachtig weer.
    Met Otze alles ok.

Liefs xxxx Papa

• 04 Mei 2013 - 11:00

Mama Wytske:

Hallo allerliefste dochter, wat een bijzondere belevenis zeg, zo n avond!
    Wederom met een ""mannetje" hè, te gek hoor!
    Geniet ze verder en graag tot horens en meer nog tot ziens
    Dikke knuffel, ook van Otze!! Ik lief jou!!!