Op de fiets door het Balinese platteland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Op de fiets door het Balinese platteland - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Op de fiets door het Balinese platteland

Blijf op de hoogte en volg Talitha

08 Mei 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wat is er leuker dan fietsen door dorpjes, rijstvelden en leuke straatjes op het Balinese platteland? Weinig, dus dat stond er op de planning. Zowel van Renske als van een stel dat ik op langkawi had ontmoet had ik gehoord dat de eco Bali cycling tour erg leuk was. Dus op een vroege ochtend werd ik opgehaald om eerst te gaan ontbijten met uitzicht op de vulkaan en een prachtig kratermeer, super! Daarna stoppen we bij een plek waar je kunt zien hoe kaneel, vanille en koffie groeit en mogen we verschillende koffietjes proeven. Daar wordt ook de Uluwakkoffie geserveerd: koffie gemaakt van bonen die uitgepoept zijn door een katachtig beestje. Schijnt de lekkerste (en een van de duurste) koffies te zijn. Heb het maar niet geprobeerd (vooral vanwege de prijs , €6 voor een kopje) Daarna staat de fietstocht op de planning. We worden bij de voet van de vulkaan afgezet en gaan op mountainbikes voornamelijk naar beneden. Het is een superleuke manier om het echte Bali te zien. Overal in de dorpjes zwaaien kinderen naar je en roepen ze:"hello" en "where are you from". Langs de weg lopen oude mannetjes en vrouwtjes met van alles op hun hoofd; takken, bladerbundels, boomstammen, manden, fruit enz. Geweldig om te zien! Ook komen we langs rijstvelden waar mensen hard aan het werk zijn. Ik hou van Indonesie, het is zo'n prachtig kleurrijk en leuk land met geweldige mensen! We sluiten de toch af met een heerlijk lunch met oa saté, smoked duck en andere Balinese heerlijkheden. Bij thuiskomst nog even een duik in het zwembad en dan staat er alweer een massage op de planning. Dit keer een fourhandsmassage. Heel bijzonder en een beetje ongemakkelijk haha. Daarna nog een fijne pedicure zodat mijn voetjes er weet netjes uitzien voor de terugreis ;-) want de volgende dag is het al zover: mijn laatste dagje Bali. Ik geniet er nog volop van met een hotstone-massage, lekkere lunch, paar uurtjes bij het zwembad, hapje en drankje in de rijstvelden en een wandeling langs de mensen die werken op het veld. Om 18u brengt de taxi mij naar het vliegveld verlaat ik het prachtige Bali. Het was heerlijk! Ben zo blij dat ik mijn plannen nog wat heb gewijzigd. Dit was de perfecte afsluiting! Nu ben ik weer in KL en wacht ik op mijn vlucht doe vanavond gaat. Ik had nog allerlei plannen maar merk dat voor mijn gevoel de vakantie er al op zit. Dus een lui slenterdagje, boekje lezen en even naar de apotheek (oren zitten dicht ivm verkoudheid en doet erg zeer met vliegen ;-() en vanavond nog een laatste keer heerlijk eten bij de hawkerstalls op Jalan Alor. Hoewel de vakantie misschien wat moeilijker op gang kwam heb ik het toch heerlijk gehad. Lieve allemaal, bedankt voor jullie berichtjes, sms'jes en mailtjes. Het heeft mijn reis nog leuker gemaakt! Xxx

  • 08 Mei 2013 - 11:34

    Ilona Schouten:

    Jee het zit er alweer op. Ik denk dat je wel wat langer had willen blijven, haha. Maar je zal ook wel blij zijn om terug te zijn. Het is druk op de kinderboerderij. Er zijn nogal wat diertjes geboren. Dus dat is mooi thuis komen he. geniet er nog maar ff van. Goede reis terug voor straks. Ik heb genoten van je dagboek. Groetjes Ilona

  • 08 Mei 2013 - 11:54

    Mama Wytske:

    Hoi lieve schat, dus(duuus!) 'tis versnoept, maar wat een geweldige reis hè.
    Daar kun je nog jaren op terugzien en nagenieten!
    een hele goeie vlucht terug gewenst, dikke tuut en tot ziens dus, smile big smile!
    Love you so much oant sjen XXX

  • 08 Mei 2013 - 12:04

    Papa:

    Hallo meis,
    Het zit er bijna weer op, we zijn benieuwd nar de verhalen en de foto's en natuurlijk om jou weer te zien.
    Geef maar een seintje als je weer in het land bent (of onderweg).

    Dag lieve dochter,
    XXXX Papa

  • 08 Mei 2013 - 17:09

    Renske:

    Zo leuk om weer te lezen, ben benieuwd naar al je verhalen! zie je over twee weekjes.. vandaag een kruidentuintje geplant op mijn balkon, net zo leuk als die van jou!!
    xx

  • 08 Mei 2013 - 22:01

    Saskia:

    Dat klinkt als een paar heeeerlijke dagen om je vakantie mee af te sluiten!! Ik zal de mooie verhalen wel missen via deze website, het werd bijna een gewoonte
    Jou verhalen te lezen voor het slapen gaan hahah

    Een goede reis terug!

    Tot snel =)

  • 10 Mei 2013 - 17:30

    Gemma:

    Terwijl jij misschien in je wiegje ligt te slapen , heb ik je laatste verhaal gelezen. Ik hoop een keer je foto''s
    te zien. Groetjes van ons Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1086
Totaal aantal bezoekers 65473

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: