Update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Update

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

20 Maart 2007 | Australië, Sydney

En het is alweer tijd voor een nieuwe update! Waar was ik ook alweer gebleven: o ja! Fraser Island! Het wordt een beetje saai, maar Fraser Island was helemaal super! We kwamen aan in Rainbow Beach en na een briefing over gevaarlijke dingo's, het feit dat het strand een weg is en je niet op de weg gaat slapen en wat te doen als je de auto drie meter diep het zand in hebt gereden was het tijd om te genieten van een laatste douche voor de komende 3 dagen en te gaan slapen.

De volgende ochtend vroeg op om met zijn allen de auto klaar te maken. Tijdens de selfdrive safari wordt je met zijn 10-en in een grote toyota landcruiser gepland.Je krijgt een tent mee, je eten en een kaart van het eiland en then its up to you!

Het was echt een superleuke ervaring. Onze groep bestond uit 2 zweedse jongens, 2 zweedse meisjes, 2 hollandse jongens, 3 duitse meisjes en 1 hollands meisje (goh...). De groep was heel gezellig en dat maakt de trip wel, hoor. We hebben veel lol gehad samen. Lekker scheuren op het strand, de muziek keihard aan en lekker meebleren!

We hebben geweldig mooie plekken gezien, maar Lake Mackenzie was wel duidelijk het hoogtepunt. Zo helder, zulk blauw water en zulk wit zand! Echt heerlijk.

's avonds moesten zelf een plekje op het strand zoeken om ons kamp op te zetten. We hebben in een grote groep gekampeerd met de rest van de auto, dus dat was erg gezellig. 3 dagen en 2 nachten slapen op een hard matje, midden in de nacht naar het "toilet" in de bush en geen douche in velden of wegen te bekennen was een uitdaging, maar zeker ene ervaring om niet te vergeten.

Op de laatse dag heb ik ook nog in de landcruiser gereden en het was heerlijk om weer even (hard...) te rijden. Heb me prima vermaakt! Het was dan ook erg jammer dat het er na 3 dagen weer op zat, maar de 30 minuten durende douche terug in het hostel was wel errug lekker, hoor.

Eigenlijk moet je zoiets eens in het jaar doen om weer de "kleine" dingen als een warme douche en een normaal toilet te waarderen.

De volgende dag in Rainbow beach hebben we lekker gerelaxed op het strand en aan onze tan gewerkt, ook belangrijk ;-) De volgende dag was een vreemde dag. De meeste van jullie weten dat het de 17e 3 jaar geleden was dat Ruben is overleden en dit was de eerste keer dat ik niet bij mijn ouders was.
En het was een dag waarop we 6 uur in de bus moesten zitten. Maar dat was wel een mooie tijd om gewoon lekker een muziekje te luisteren, te genieten van het uitzicht en gewoon aan Ruub te denken. Het was natuurlijk wel moeilijk en heb dan ook wel een paar traantjes weggepinkt, maar heb op een of andere manier wel het idee dat hij dicht bij me is hier. Geeft een goed gevoel.

Ik wilde wel wat speciaals doen deze dag dus ik heb hem een brief geschreven. Deze heb ik in een flesje gedaan en 's avonds op het strand van town of 1770 in de zee gegooid. Het was superhelder en ik stond onder een grote sterrenhemel. Het was bijzonder. Bedankt iedereen voor jullie lieve mailtjes en smsjes op die dag, heel fijn.

De volgende dag hebben we town of 1770 verkend. Nou ja, daar waren we redelijk snel mee klaar, want het stadje heeft 80 permanente bewoners... Maar het was wel een heerlijk relaxt plekje om even bij te komen en te genieten. "s middags stond er iets actiefs op de planning, namelijk... een choppertour!!!

Tijdens deze 3 uur durende tour krijg je je eigen amerikaanse chopper en ga je langs allemaal mooie plekjes en uitzichtpunten in en rond town of 1770. Onderweg stop je af en toe voor kangoeroes en wallabies. En ik vond het echt geweldig! Ik zou zo weer gaan. Het was zo lachen! Je voelt je zo stoer op zo'n ding, zat de hele tijd met een big smile te rijden. Misschien moet ik je Harley toch eens lenen, pap. Weet nu inmiddels wel hoe ik op zo'n ding moet rijden ;-) Het was zo'n gevoel van vrijheid. En we gingen lekker hard! Met een beetje geluk haalde je de 80 of 90 km/uur wel als je een beetje je best deed. De tour eindigde op de rosten bij zondsondergang met spicy wedges met sour cream en chilli sauce, het kon slechter ;-)

De man die de tour leidde was zo'n typische harleyman (foto volgt) en hij kwam uit Zuid-Afrika. Op een of andere manier had hij door dat ik uit nederland kom (en doe nog wel zo mijn best een beetje fatsoenlijk engels te spreken zonder al te veel accent) dus hij begon hele verhalen tegen mij te houden in het baby-nederlands, grappig.

Na de tour waren we helemaal hyper, wat een kick! 's avonds hebben we lekker gerelaxed in ons supergezellige hostel 'Cool bananas' met hangmatten, vuurkorfen en Nora Jones op de achtergrond. De volgende dag hebben we een privestrandje opgezocht en gezond. 'smiddags weer iets actiefs op de planning, namelijk sea kayaking. We waren met 6 meiden en 1 jongen die het begeleidde, dus hij vermaakte zich prima. Naar een mooi strand gekayaked en vervolgens nog gesurft met de kayak: good fun!Het principe is hetzelfde als surfen alleen dan in een kayak (of hadden jullie al zo'n vaag vermoeden...). Het was in ieder geval superleuk. Zijn een paar keer over de kop gegaan, maar het was lachen. Daarna weer terug naar het strandje gekayaked voor een glas wijn en "some niblies". Leuke middag. 's avonds was het alweer tijd voor mij om te gaan. Heel erg jammer want ik heb een paar hele leuke mensen ontmoet daar. Bovendien moest ik steffi daar achterlaten, was wel erg raar hoor. Maar hopelijk zien we elkaar nog ergens.

Ik ben met Michaela, een ander duits meisje naar arlie Beach gereisd. Met haar heb ik vandaag geshopt. We gingen alleen even kijken.... Maar ja, vrouwen en alleen even kijken gaat niet zo heel goed samen, met als resultaat: een (erg mooie weliswaar) top, 2 armbandjes, oorbellen, een onderwatercamera, een paar kaarten en een haarclip en een paar (...) dollars armer. Het was wel supergezellig. Het klikt wel erg goed. Ze zit helaas niet op dezelfde boot als ik voor de Whitsundays, maar we zien elkaar daarna weer om bij te kletsen.

Goed, mijn voornemen om niet van die hele lange lappen tekst te schrijven is niet helemaal gelukt de laatste tijd. Hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden alles te lezen. ik vind het in ieder geval superleuk om al jullie reacties te lezen op de site. Thanx!

De komende 3 dagen vaar ik op een zeilboot tussen de tropische whitsunday islands met helderblauw water en spierwitte stranden (ja, it's a hard job, but somebody's got to do it), maar daarna kom ik snel weer met een nieuw epistel.

Dikke knuffel,
Talitha

  • 20 Maart 2007 - 08:44

    Anja:

    Talith,

    Wat maak je toch allemaal leuke dingen mee! Helemaal super! Ik wacht je nieuwe berichten weer af!
    Vel plezier!

    Groetjes Anja

  • 20 Maart 2007 - 09:22

    Marijke:

    Hoi lieve Talitha, erg mooi wat je voor Ruben hebt gedaan. Zal wel raar zijn geweest, zonder je ouders, maar ook wel heel speciaal zo! Veel plezier met de boot, blauwe zee etc... Liefs van mij!

  • 21 Maart 2007 - 08:20

    Harma:

    he lieve talith,
    stuur niet veel berichtjes, maar ik lees al je avonturen. ( elke dag even kijken of je wat geschreven hebt).
    heel bijzonder wat je voor Ruben hebt gedaan.....

    heel erg veel plezier toegewenst op de zeilboot.
    xxx-jes.

  • 22 Maart 2007 - 16:24

    Joke :

    Hoi Talitha,Wat een leuk verhaal weer als ik de foto's bekijk dan kun je zien dat je het geweldig naar de zin hebt geniet er nog maar van de tijd zit er weer zo op.
    Groetjes Joke.

  • 22 Maart 2007 - 16:59

    Herman:

    Hoi,

    gaaf die jeeptocht, wel wat anders dan een jeeptocht in griekenland.
    Groetjes, herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 65469

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: