Hip & happening - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Hip & happening - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Hip & happening

Blijf op de hoogte en volg Talitha

03 Mei 2014 | Singapore, Singapore

Vandaag gaat het opstaan ietsje beter, met de nadruk op ietsje.. Vanochtend gaan we naar een mega-kerk in een buitenwijk van Singapore, waar Renske altijd al een keer heen wilde. Wat een belevenis! Alleen het gebouw al! 15 verdiepingen, 10 roltrappen, eettentjes en winkeltjes overal: en dan ben je nog niet eens in de zaal waar het allemaal gebeurd! Al snel blijkt dat we een kaartje nodig hebben, compleet met een rij- en stoelnummer. Bizar! De dienst is in een groot theater met plek voor wel 5000 mensen... We zijn onder de indruk. Na de dienst maken we een stop in Chinatown om weer lekker te gaan eten bij de hawkerstalls. Toen we hier gisteren waren stonden de locals bij 1 stalletje echt in rijen opgesteld. Ook vandaag staat de rij weer tot om de hoek. Nieuwsgierig als
we zijn sluiten we achteraan en vragen aan een van de locals waar we eigenlijk voor in de rij staan... Het blijkt de beste soya chicken van Singapore te zijn. Klinkt goed! Na een half uur zijn we aan de beurt en bestellen een bordje soya chicken en char siew (geen idee wat het is maar het is erg lekker!) voor zo'n €3. Yumm! Na weer een powernap (we lijken wel 70, en aan het einde van de middag voelen we ons ook zo....) gaan we s avonds naar de Marina Bays Sands en bekijken de lasershow nog een keertje, dit keer onder het genot van een iced java chip frappuchino van Starbucks (zoooo lekker), maar nu vanaf de andere kant. Misschien nog wel mooier dan gister. We lopen een rondje om de haven en komen dan uit bij een andere foodcourt met hawkerstalls: Makansutra! De lekkerste gerechten worden hier ter plekke bereid terwijl je uitkijkt over de prachtig verlichte skyline van Singapore. Hier eten we cereal prawns, char kway seow en een omelet met garnalen. Het ene gerecht nog lekkerder dan de ander. Gezellig buiten kletsend met wat locals genieten we van onze laatste avond in Singapore. Morgen gaan we back 2 basic in Sumatra, hoe zal dat zijn? We vinden het een beetje spannend, maar vooral erg leuk. Op weg naar huis/hotel besluiten we om mijn stunt van vorig jaar nog een keer uit te proberen; een beetje bluffen en zo in de te chique loungebar van het peperdure hotel van Marina Bay terecht komen om daar te genieten van het prachtige uitzicht. Terwijl "het gewone volk" een kaartje van $20 betaald om 1 verdieping lager van exact hetzelfde uitzicht te genieten. Dus we tutten ons nog een beetje op, zetten ons zelfverzekerde gezicht op en zeggen zonder blikken of blozen: "Good evening, we would like to go up to the bar to have a drink" en....... we're in! We krijgen een pas waarmee we 57 verdiepingen hoger een drankje kunnen doen tussen de crème de la crème van Singapore. We betalen ongeveer €11 voor een Hoegaarden wit, maar who cares?
Voor 1 avond voelen we ons helemaal hip en happening in Singapore. Met de Hoegaarden in onze hand genieten we van het adembenemende uitzicht over de skyline van Singapore. This is the good life...

• 03 Mei 2014 - 07:44

Sabrins:

Ha Taliet, dat klinkt weer fantastisch...en inderdaad lekker hip!! Wat een avonturen... En er komen er lekker nog meer, we zijn dol op je berichtjes

• 03 Mei 2014 - 08:37

Yvon:

Klinkt allemaal geweldig, zo bijzonder om mee te maken! Ook de grote overgang naar Sumatra zal indrukwekkend zijn. Genietze, alle liefs van hier

• 03 Mei 2014 - 09:26

Papa:

Hoi meis, het lijkt wel of we er zelf bij zijn zijn, geweldig. Ik zat gisteren op de markt van Workum met een ijsje!!!

• 03 Mei 2014 - 09:51

Wytske:

Wat een geweldig verslag weer! Al is Het niet THE real thing voor ons,door jou levendige verslag zijn we we bijna bij , Thanks lovely daughter!!XXX

• 03 Mei 2014 - 10:03

Wytske:

P.S. Kunnen we Renske's verslagen ook ergens lezen.? Lukt niet op .nu lijkt me zo leuk!

• 03 Mei 2014 - 12:09

Wim Staal:

dag Talitha en Renske,

fin dat jullie het zo goed voor elkaar hebben met de bijzondere plekjes, het bijzondere eten, met de locals en schitteren idee om in dat welgestelde barretje op 57 verdieping hoog is net als mijn leeftijd heel mooi hahaha. En dan tevens te genieten van de skyline onder het genot van 'n Hoegaarden wit biertje. Je verhalen zijn weer fantastisch boss Taliet en een aardigheid om te lezen.
    Nou nog hil veul plezier, lol en gein zoal wij ut op den Elzenhoek hebbe allenig ut eten is natuurlijk nie zo al gullie ut krijgt. Houdoe wanne en doei,doei van Wimke en loei,loei van ons Anna en Harry.

• 03 Mei 2014 - 21:27

Maartje En Rob:

He Taliet, supergaaf weer om te lezen. Klinkt allemaal meer dan geweldig. Maar de jungle lodge zag er ook niet verkeerd uit:) Geniet ook maar voor ons ok? xxxx