Living the good life in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Living the good life in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Living the good life in Singapore

Blijf op de hoogte en volg Talitha

02 Mei 2014 | Singapore, Singapore

De volgende dag is het tijd om Singapore te verkennen. Ik zou willen zeggen 'fris en fruitig', maar zo'n feestje was het helaas niet. Met een gevoel alsof het nog midden in de nacht is, staan we om 8u op, proberen we nog wat van onze looks te maken (op een of andere manier geeft Singapore je het gevoel dat je er niet als een shabby backpacker bij kunt lopen) en stappen we -hup- de MRT in! Het ideale vervoermiddel in Singapore. Super gestroomlijnd wandelen de duizenden singaporezen de MRT in en uit. En natuurlijk doen wij vrolijk mee en krijgen de verschillende gekleurde lijnen al snel onder de knie. In de metro trekken we veel bekijks; we zijn er nog niet uit of het onze geweldige looks zijn of toch misschien ons duffe jetlag-gezicht gecombineerd met onze lengte. We gokken het laatste... Na een ontbijtje in little India (Roti canai, wist nog van Maleisië dat dit errug lekker was) op pad naar Gardens by the bay. Je weet wel, met die geweldige avatarbomen en mijn favo- plekje in Singapore. Natuurlijk ook even rondkijken bij the Marina Bay Sands en dan op naar de lunch in Chinatown. Ik loods Renske naar de leukste plekjes van Singapore, en dan vooral de plekjes waar je zo lekker kunt eten. Gelukkig zitten we daarin helemaal op 1 lijn ;-) In Chinatown is het smullen geblazen van char siew buns en dumplings tussen de locals (en daarmee ook de gestoomde vissenkoppen, maar dat mag de pret niet drukken) en de genieten van de gezellige sfeer van de vele kraampjes, de geuren en de kleuren en van de drukke straatjes.
S middags is het kwartje aardig op, dus gaan we terug naar ons hotel in little India voor een powernap. Als we wakker worden hebben we eigenlijk wel weer zin in..... hoe kan het ook anders: lekker eten. Dus weer in de MRT en op weg naar Newton circus, een foodcourt iets buiten de stad en een tip van een van de locals. Daar heerlijk buiten gegeten tussen wel 50 verschillende kraampjes. Zoveel lekkers om van te proeven! Uiteindelijk wordt het naanbrood met (veel) knoflook, koriander, kaas en boter, lekkere noodles met garnalen en ei en sambalrog van de BBQ en oké, nog een naanbrood met knoflook en kaas, gewoon omdat het kan!
Met een (zeer) volle maag gaan we op weg naar de haven van Marina Bay Sands. Elke avond wordt daar een prachtige water-, licht- en lasershow gegeven, zomaar, voor niets, omdat het leuk is. Geweldig toch! Daarna naar Gardens by the bay om liggend op onze rug te kijken naar de lichtshow van de Avatarbomen. Hoe gaaf! Stiekem ben ik een beetje verliefd op Singapore.... En morgen hebben we nog een dag!

  • 02 Mei 2014 - 05:15

    Els:

    Hallo Talitha,

    Als je zo het verslag van het begin van je reis weer leest, begrijp ik waarom je iedere keer weer naar deze omgeving vertrekt! Je zou zo verliefd worden op land en eten daar.
    Wat fijn dat jullie zo lekker genieten.
    Vergeet niet wat extra zon in te pakken voor ons en zelf weer veel energie op te doen!
    Groetjes Els

  • 02 Mei 2014 - 16:04

    Maartje:

    He Taliet, het water loopt me in de mond als ik aan het naanbrood met toebehoren denk! Kan me voorstellen dat Singapore een speciaal plekje inneemt als ik dit alles zo lees. Veel plezier verder! x

  • 02 Mei 2014 - 21:59

    Wytske:

    hoi lieve schat, geweldig verslag. tja, die heerlijke hapjes, daar kan papa niet tegenop hè? zelfs oom Harry niet,volgens mij. mooie reis verder dikke tût , ook voor Renske.

  • 04 Mei 2014 - 21:28

    Wim Staal:

    Dag boss Taliet,

    onze directeur, O nee dat mag ik niet zeggen hahaha onze coördinator van het NME. centrum en kinderboerderij de Elzenhoek heeft het prima voor elkaar, ja daar is zij 'n kei in en ook nog leuke verhaaltjes kan ze schrijven wat ze samen met Renske mee mogen maken daar zou ik ook verliefd op worden.
    Zoveel eten, drinken, zien en genieten en reizen voor zo weinig geld in zo'n schitterend land.
    Maar het is haar en Renske van harte gegund zo passievol doet Talitha haar werk. Ik heb in mijn vorige werkzame leven in den bouw maar weinig directeuren (wel mannen) gehad,die hun personeel zo goed aanvoelen en begeleiden en zo hun toko prima voor elkaar hadden ? Ik heb respect voor veel vrouwen die op zo'n belangrijke functie zitten die optimaal en zonder stemverheffing en werkstress naar wederzijdse belangen kijken en handelen. Maar het is vakantie voor haar en die 4 weken kan ze best
    even gemist worden op Elzenhoek haha, alles is en blijft in goede handen door haar vrouwelijke collega's Ger, Sas, Yvon en Jojo. Ik heb ze niet voor niets de musketiers genoemd. Wij vrijwilligers+ stagiares staan voor hun klaar wat er ook gebeurd. Talitha en Renske geniet zoveel als jullie kunnen , maak lol en gein want jullie vakantie vliegt als een sneltrein voorbij, groetjes van Wim(ke).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 65510

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: