Bijzondere dag in de zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Bijzondere dag in de zoo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Bijzondere dag in de zoo

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

16 Februari 2007 | Australië, Sydney

Inmiddels ben ik alweer een paar dagen in Sydney en het is (ja, het wordt saai, ook hier..) super. Ik zet binnenkort weer wat op de website over mijn avonturen in Sydney, maar eerst even wat anders... Vandaag heb ik namelijk een geweldige dag gehad in Taronga Zoo. ik heb contact gezocht met de education manager van Taronga Zoo en vandaag kon ik langskomen om de zoo te bekijken, met hem te praten en.... een exclusief kijkje achter de schermen te krijgen. Ze hebben bij het education centre namelijk verschillende schoollokalen waar schoolkinderen educatieve programma's kunnen volgen met veel "hands-on" activiteiten. In en rond het education centre zaten dus heel veel dieren die gewend zijn om geaaid en vastgepakt te worden. Voor mij een geweldige kans om deze bijzondere dieren eens van heel dichtbij te zien. Lang heeft me rondgeleid en me bijna alle dieren vast laten houden of laten aaien, onder andere: een echidna (mijn lieveling), een grijze kangoeroe en een koala. Vooral de koala was zo bijzonder! hij was helemala niet bang en wilde zelfs op me klimmen zodat ik hem vast kon houden! Ze hebben alleen hele scherpe nagels dus dat kon niet, maar ik mocht hem aaien en hij genoot er overduidelijk van want zijn oogjes vielen steeds dicht. Op Wildlife gebied was dit toch wel een van de hoogtepunten tot nu toe! En de zoo is verder ook zo mooi! Je komt aan met de ferry vanuit Sydney Harbour. De zoo is opgezet op een berg dus je wordt eerst met een speciaal railkarretje naar boven gebracht. Je gaat dus over de zoo en je ziet onder je de olifanten en orang oetans schuifelen. En vanuit de top van de zoo loop je langzaam via verschillende biotopen naar beneden met uitzicht op Sydney Harbour en Sydney.
Al met al een superdag dus. Ik kom binnekort met een Sydney deel 2. tot dan, heel veel liefs! X

  • 16 Februari 2007 - 16:44

    Tineke:

    Talitha, heb je ook de vogelshow gezien?!?! Die is cool... Veel verschillende vogels, zoals kraanvogels, duiven, roofvogels, kromsnavel, zelfs het voer loopt achterlangs over de railing (ratten)! hihi, leuk om je verhalen te horen...
    Veel plezier in Sydney!

    Groetjes Tineke
    ZPO

  • 16 Februari 2007 - 21:40

    Joke:

    Het klinkt allemaal geweldig.Leuk dat je achter de schermen mocht kijken.En het educatief programma voor de kinderen klinkt erg goed.Wij hebben afgelopen donderdag in de zoo ook een info
    middag gehad achter de schermen van Marjolein,maar geen dieren mogen aaien.Nog veel plezier groetjes Joke

  • 17 Februari 2007 - 11:42

    Brecht:

    Hoi,

    Fijn om te horen dat het allemaal zo super is! Had ook niet anders verwacht! Vind het leuk om met je mee te leven via je website. Is het net of ik zelf ook weer een klein beetje daar ben.

    Veel plezier!

    Brecht

  • 17 Februari 2007 - 12:27

    Ronald&Renata:

    Echt gaaf!!

  • 18 Februari 2007 - 10:19

    Maud En Klaas:

    Hoi Talitha, jij geniet al net zo als mijn nichtje in Nieuw Zeeland. Oom Daan kijkt op je grootvader, en jij erg op je moeder. Erg leuk op je verhalen te lezen en een klein beetje mee te reizen. Nog heel veel plezier down under en ik volg je op je site gekregen van je moeder.
    liefs Maud en Klaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 65595

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: