Back from paradise - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Back from paradise - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Back from paradise

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

24 Maart 2007 | Australië, Magnetic Island

Hallo hallo,
Zoals beloofd ben ik weer terug met een nieuw epistel ;-) Ik zal proberen om het deze keer wat korter te houden.
Afgelopen woensdagmiddag was het zover: de tocht naar Whitsundays ging beginnen.

's ochtends hebben Michi en ik nog even rondgewandeld in Arlie beach en heerlijk genoten van een Ice coffee en een chocolate mudcake (aantal calorieen... ik wil het niet weten ;-))

Terwijl we door de winkelstraat aan het wandelen waren zag ik opeens een bekend gezicht: het was Verena en Michaela, de duitse meisjes die we in Surfers hadden ontmoet! Het was zo leuk om ze te zien en ze waren superenthousiast. We hadden helemaal niet meer verwacht elkaar nog te zien. Dat was dus super en we hebben afgesproken om misschien van de zomer elkaar weer op te zoeken en een weekje door Duitsland te reizen.

's middags was het dan tijd voor Whitsundays. Helaas zaten Michi en ik niet op dezelfde boot, maar we hadden al voor de dag van terugkomst afgesproken om samen uit eten te gaan.

Ik zat op een catamaran met nog ongeveer 25 anderen. Het was een bijzondere trip. De whitsunday eilanden zijn geweldig mooi, het water is zo ongelooflijk blauw en je kunt de vissen en haaien (...) zien zwemmen vanaf de boot. We zijn op verschillende plekken gestopt en hebben gezwommen, gesnorkeld en gedoken (de 1e vijf minuten waren een beetje spannend, maar daarna was het super. Erg leuk om eens gedaan te hebben). De groep was een beetje een ander verhaal. Er zaten wel een aantal mensen bij waarmee het klikte, maar ook erg veel 18/19 jarige jochies met bijbehorend gedrag. Dit resulteerde uiteindelijk in een "gevecht" met iemand van het hostel op Hook Island waar we logeerden. Daarnaast zag de jongen die de trip leidde mij wel zitten, maar dit was niet geheel/ geheel niet wederzijds, dus dan lijkt zo'n boot opeens wel errug klein.

Maar al met al was het een supermooie zeiltrip en heb ik me prima vermaakt, maar was ik ook wel erg blij om Michi te zien. En toen we elkaar weer zagen, bleek dat zij precies dezelfde ervaring had. Dus onder het genot van een ijsje hebben we al onze frustraties gespuit en zijn daarna heerlijk wezen shoppen (alweer...) en uit eten geweest (kangoeroeburger). Op een of andere manier klikt het echt heel goed tussen ons. We lijken best veel op elkaar en kunnen over van alles en nog wat praten. We vonden het dan ook erg moeilijk toen we vandaag afscheid van elkaar moesten nemen in Townsville.
Michi gaat haar vriend in Cairns ontmoeten en ik ben naar Magnetic Island gegaan. We haden allebei nog graag wat langer met elkaar gereisd... Maar we hebben afgesproken dat we van de zomer misschien een weekend samen wat leuks gaan doen in Berlijn (wordt een drukke zomer), dus daar heb ik wel veel zin in!

Nou goed, en vandaag ben ik dus met de ferry aangekomen op Magnetic Island. Het is hier echt geweldig. Het is een heel mooi eiland en het hostel waar ik zit ligt midden in een wildlife sanctuary, dus possums, papagaaien en koala's overal!! Echt heel bijzonder. We slapen in houten cabins en met 2 meisjes van mijn kamer heb ik vandaag al een strandwandeling gemaakt. Morgen staat een ontbijt met koala's, krokodillen en slangen op de planning (om naar te kijken en vast te houden, niet te eten...), daarna een wildlife tour met de rangers van het hostel (misschien zelfs een koala vasthouden) en 's middags lekker relaxen op het strand en misschien nog even snorkelen.

Nog genoeg leuke dingen op de planning dus. Het is hier zo relaxed dat ik misschien nog wel een nachtje langer blijf... Erg lekker om die vrijheid te hebben.

Tot snel, allemaal!

XX Talitha

  • 24 Maart 2007 - 11:45

    Masja:


    Blijf je verhalen met veel plezier lezen, dus wat mij betreft zijn ze zeker niet te lang! Ik schrijf niet veel, maar de dagelijkse beslommeringen hier verbleken dan ook bij het lezen van jouw avonturen :) nog heel erg veel plezier daar!
    groetjes uit een guur NL

  • 24 Maart 2007 - 19:28

    Mams:

    hi lieverd, volgens mij wil jij nooit meer terug naar 't saaie holland!wel stoer hoor van dat diepzeeduiken met perslucht!we zijn trots op u!waaren we natuurlijk al maar er komt steeds meer bij!have a nice time! lukt wel tot nu toe hè XXX your mam.

  • 24 Maart 2007 - 20:54

    Vera:

    Ik geniet elke keer volop van je verhalen!!!! wat heb je het daar gaaf!!!! Hier in het koude NL is het dan best wel saai hoor.... Maar ook prima te doen! Geniet er nog van!!!

    Veel liefs en een dikke tût Veer

  • 24 Maart 2007 - 21:17

    Tante Syts:

    Lees je verhalen met veel plezier,wat een ervaringen allemaal!Leuk dat je steeds weer bekenden tegenkomt.Wat een mooi gebaar wat je op Ruben zijn dag gedaan hebt!Het was vast niet gemakkelijk om dit nu alleen te verwerken.Maar zoals jezelf voelt,in je hart is hij altijd bij je,en geniet met je mee.Ik ben trots op je dat je deze reis maakt en kijk uit naar je belevenissen.Heel veel liefs en genieten!

  • 25 Maart 2007 - 19:39

    Margeau:

    Heej lieve Talitha,

    Gaaaave verhalen zeg! en leuke foto's, hoeveel heb je er al gemaakt?! Het klinkt echt geweldig wat je allemaal doet en helemaal lachen dat je dat meisje nog weer tegenkwam, of all places :-) de wereld is stiekum toch klein, hahaha.

    grz Margeau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 65455

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: