Paradise... - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Paradise... - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Paradise...

Blijf op de hoogte en volg Talitha

18 Mei 2014 | Indonesië, Nusa Lembongan

De tocht naar het paradijselijke Nusa Lembongan zelf is wat minder paradijselijk... We gaan met een van de vele speedboten die aan het strand van Sanur liggen. Voor heel weinig (€18 retour, incl ophalen bij hotel en drop off bij onze volgende bestemming op Bali: Ubud) regelen we een ticket. De zee is alleen heel ruig en af en toe gaat de boot heel scheef en lijkt het alsof we gaan kapseizen (zal wel meevallen hoor, maar het leek zo). De kapitein stuurt hard naar links en rechts om de ergste golven en daarmee klappen op het water te omzeilen. Gelukkig komen we heelhuids aan (inclusief zweethandjes). Met onze tassen boven ons hoofd wandelen we door het helderblauwe water het strand op. Met een jeep worden we vervolgens naar Nanuks bungalows gebracht. Een prachtig plekje op een paar honderd meter van het strand met een zwembad. We dumpen onze tassen in ons mooie huisje met buiten badkamer (douchen onder de sterrenhemel..) en wandelen dan via een achteraf paadje naar Mushroom Bay, een prachtig parelwit strand met gekleurde bootjes in een helderblauwe zee. We drinken lekker een fruitjuice in een van de eettentjes aan het strand, terwijl we luisteren naar het geluid van de golven die op de rotsen klappen. Life is good...
We denken dat we ons hier wel gaan vermaken dus we boeken nog maar een extra nachtje bij. De volgende twee dagen genieten we van ons zwembad, liggen we op het strand te genieten van de mooie zee, het mensen kijken en heerlijk eten, neem ik alvast de eerste Balinese massage (30 min voor €3) en rijden we voor het eerst in ons leven op een scooter! In het begin nog best een beetje gespannen en op een tempo waar menig 80-jarig omaatje jaloers op zou zijn, rijden we over de smalle paadjes van Nusa Lembongan en steken we via de touwbrug over naar het nog kleinere Nusa Ceningan. We stoppen bij de zeewierfarmpjes en bij devils tears aan de kust en zijn onder de indruk van de enorme golven die daar tegen de rotsen van de kust aan klappen en meters hoog water omhoog spuiten. Ondertussen gaan we het scooteren steeds leuker vinden en besluiten we na ergens te hebben geluncht en een duik in de zee en het zwembad te hebben genomen om 's avonds op de scooters naar sunset beach te rijden om de zonsondergang te gaan bekijken. Het is wat te bewolkt voor een perfecte zonsondergang maar het licht is supermooi dus we besluiten maar een kleine fotoshoot te doen ;-) We rijden in het donker terug over hobbelige weggetjes. Daar draaien we na een middagje scooteren onze hand niet meer voor om haha. We eten nog een hapje bij een strandtentje en rijden dan terug naar ons huisje. Morgen vertrekken we naar Ubud, onze laatste vakantiebestemming!

• 18 Mei 2014 - 09:41

Yvon:

De tocht over zee klinkt wat minder maar.. opnieuw een leuk verslag.
    Jullie zijn trouwens toppers in het vinden van mooie bijzondere plaatsen/ logeeradressen!
    Liefs van hier

• 18 Mei 2014 - 09:48

Papa:

Hallo Meis,
    Het klinkt allemaal geweldig en weer een prachtig verhaal.
    Wij hebben nu ook mooi weer, strak blauwe lucht en 25 oC, we bereiden ons voor op de familie reünie.

XXX Papa

• 18 Mei 2014 - 10:46

Els:

Wat een verhalen en wat een mooie foto's op Facebook. Het ziet er allemaal even mooi uit. Als ik het zo lees, vakantie ten top! Nog even en dan begint het "harde" gewone leven hier weer, dus nog even alles uit de kast halen nu en volop genieten! Wij doen dat hier al van jullie verhalen.
    Tot snel,

Els

• 18 Mei 2014 - 20:19

Maartje En Rob:

He Taliet, we vallen in herhaling met termen als 'prachtig, jaloersmakend, mooi geschreven' etc maar het is ook echt zo! En dan zeker met die tropische foto's erbij.... Geniet nog volop, wat vliegt de tijd he? Maar nog even niet aan de terugreis denken hoor! xxx

• 18 Mei 2014 - 20:48

Wytske:

Hoi lieve schat,dankjewel voor weer een leuk verslag met avonturen.die boottocht klinkt mij toch net iets TE spannend!afijn jullie zijn weet te plak!wat Gaat het opeens snel hè, geniet in dankbaarheid!qwij hebben de familiedág ook overleefd,was erg gezellig en bijna tropisch weer! Een dikke kus en heel veel liefs heb wel zin om je binnenkort weer gezien en een echte knuffel toegeven doei!!XXX

• 19 Mei 2014 - 00:17

Saskia:

He Talitha,

Wat een prachtige foto's op facebook van de wilde zee die je ook mooi beschrijft ;) Ik zie je al helemaal zitten in dat bootje. Ik zou er zelf ook zweet handen van krijgen.

Geniet nog even de laatste paar dagen en neem heel erg veel leuke herinneringen en verhalen mee naar huis!

Gr Saskia

• 19 Mei 2014 - 16:39

Ilona:

ik heb weer genoten vj afgelopen dagen. ben jaloers, wat een reis weer! geniet nog ff van dat paradijs en lekker eten. hier hebben we het niet, helaas. groetjes ilona