"We want to go to Padang, not heaven!" - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu "We want to go to Padang, not heaven!" - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

"We want to go to Padang, not heaven!"

Blijf op de hoogte en volg Talitha

16 Mei 2014 | Indonesië, Sanur

Via de homestay hebben we een taxi geregeld naar Padang, zo'n 4 uur durende rit. Het is dezelfde chauffeur waarmee we gister met Ikbal (eigenaar homestay en Kandi, meisje uit Bandung) naar het cowsurfing zijn geweest en hij heeft op zijn zachtst gezegd een bijzondere rijstijl: toeteren om alles en iedereen, inhalen waar het eigenlijk niet kan, veel te ruime bochten nemen waardoor hij constant op de andere weghelft zit, rijden met horten en stoten... Het lijkt alsof hij net zijn rijbewijs heeft gehaald en misschien is dat ook wel zo.. Maar goed, we besluiten toch maar met hem mee te gaan. Al snel vragen we ons af waarom... Deze meneer, die werkelijk geen enkel woord Engels begrijpt, rijdt nog erger dan gisteren. Een aantal keren gaat het echt net goed. We twijfelen of we niet gewoon moeten stoppen in de eerste de beste grote stad en een andere taxi moeten regelen. Dan gaat het weer bijna mis. Echter, als Renske onze chauffeur toeroept "we want to go to Padang, not to heaven!" lijkt hij de weinig subtiele hint te hebben begrepen en rijdt hij opeens een stuk rustiger. Hij brengt ons veilig naar ons chique Mercure hotel in Padang. De kamer is heerlijk ruim, schoon, gezellig en met uitzicht op de oceaan. En een grote plus: het heeft een zwembad! Dus die middag ploffen we neer op een bedje en eten en drinken we lekker in het hotel.
Na een heerlijke nacht in ons luxe hotel, moeten we nu om 5u opstaan om naar het vliegveld vsn Padang te gaan. We kopen daar nog een lekker ontbijtje en reizen dan via Kuala Lumpur naar Bali. We vertrekken om 5.45u uit Padang en komen om 19.30u aan op Bali. Best een lang reisdagje waar we maar gebruik van maken door op KLIA lekker een subwaybroodje te eten en een Starbucksfrappuchino te drinken.
Als we op Bali aankomen regelen we even een taxi naar ons guesthouse in Sanur. Ze proberen ons al meteen af te zetten door zonder blikken of blozen 3x de prijs te vragen voor een ritje. Na wat kletsen, bluffen, weglopen, komt er toch iemand achter ons aan die ons voor een goede prijs naar Sanur brengt.
In Sanur aangekomen weten we meteen alweer waarom we niet van dit stukje Bali houden: druk, alleen maar toeristen, veel winkels en restaurants. Maar goed voor 1 nachtje is het prima. Ons guesthouse is klein maar fijn en de volgende ochtend gaan we met de speedboat naar het eilandje Nusa Lembongan, iets ten zuidoosten van Bali. Als het goed is wacht ons hier parelwitte stranden en een helderblauwe zee, hmmmm.

• 16 Mei 2014 - 20:58

Papa:

Going to Padang, or Heaven, mooi als je beide"routes" kent. Het lijkt me geweldig om na een reis zoals beschreven weer in een mooi hotel aan te komen. We genieten van de verhalen en de tochten die jullie maken.
    Groetjes en liefs Papa XXX

• 17 Mei 2014 - 09:17

Ellen:

Hoi Talitha, wat een mooie verhalen, geniet nog maar lekker van deze vakantie :-)

• 17 Mei 2014 - 09:18

Wim Staal:

hoi Taliitha en Renske,

mooi dat bluffen, afpingelen en weglopen, jij ben niet voor niets 'n kloeke musketier Taliet hahaha.
    Goad gedoan en goei werik afgeleverd hihihi. Nog veul avontuur en ut gu ullie goad. voar wel en tot kijk mar wir, houdoe wann doei doei van Wimke en loei loei van ons Harry en Anna.

• 17 Mei 2014 - 12:02

Jack Fredriksz:

Mooie reisverhalen , een voordeel...indonesische chauffeurs willen ook niet vroeg dood...dus gewoon achterin zitten en van je sateetjes genieten . Overigens de Padangse keuken is wereldberoemd...
    Geniet van Bali , ik kijk uit naar jullie belevenissen. :-)