We're going to the jungle! - Reisverslag uit Bukit Langa, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu We're going to the jungle! - Reisverslag uit Bukit Langa, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

We're going to the jungle!

Blijf op de hoogte en volg Talitha

04 Mei 2014 | Indonesië, Bukit Langa

Het is tijd om het mooie schone gestructureerde Singapore te verlaten en te verruilen voor de klamme warme back to basic jungle van Sumatra. Spannend, nu gaat het echt beginnen! We vertrekken vroeg met onze backpacks op de rug in de inmiddels vertrouwde MRT, op naar Changi Airport. Aangekomen op het vliegveld blijkt onze vlucht niet op de schermen te staan... Hmm, we hebben ons toch niet vergist in het vliegveld? Of de dag?... Na even rondgekeken te hebben, blijken we ons vergist te hebben in de terminal. Pfff, dat valt mee! Dus in de skytrain, naar terminal 2. We checken in, halen nog even een broodje bij de subway en dan gaan we met airasia naar Medan. Op naar de jungle! Na een kort vluchtje komen we aan op Medan. Als echte backpackers reizen we in stijl, met privechauffeur :-) Deze brengt ons in 4 uur over hobbeldebobbelwegen 65 km verderop naar de jungle van Bukit Lawang. De weg gaat langs plantages, groene rijstvelden en talloze dorpjes. Eenmaal aangekomen in BL wordt onze tas op de rug genomen door iemand van hotel en wandelen we achter hem aan door de smalle straatjes van Bukit Lawang. Bukit Lawang is eigenlijk 1 lang dorpje in de jungle langs een rivier. Overal langs het smalle straatje zwaaien kinderen je vriendelijk gedag, wordt vis en sate op zelfgemaakte rokende bbq's gegrild, springen makaken over het pad en kijk je binnen in kleine houten huisjes waar het normale dagelijkse leven zich afspeelt.
Na zo'n 20min komen we aan bij ons guesthouse. Het blijkt een andere te zijn dan we geboekt hadden, maar hij is ruim, schoon en heeft uitzicht op de rivier en de jungle aan de overkant.

De volgende dag staan we op met de geluiden van de jungle. Waar we in Singapore nog het idee hadden dat we er netjes uit moesten zien, is onze stijl hier vooral makkelijk en luchtig.
We eten pannenkoeken met ananas en chocolade voor ontbijt en besluiten een wandelingetje te gaan maken door het dorp en ondertussen
uit te zoeken waar we het best en goedkoopst een jungletrek en vervoer naar Samosir kunnen regelen. Onze contactpersoon bij het guesthouse Obiwan vertrouwen we niet helemaal. Later blijkt dat dat wel klopt; hij vraagt 2x zoveel als andere guesthouses voor zijn treks en vervoer. We hebben er geen goed gevoel meer bij en besluiten nog 1 nacht bij hem te blijven en te verhuizen naar jungle inn. Zij regelen ook de jungletocht morgen en dat we veilig in samosir aankomen. Nu alleen het nieuws nog even aan Obiwan vertellen... Een beetje met lood in in de schoenen vertellen we hem dat we toch besloten hebben de trek bij iemand anders te boeken en dat we morgen vertrekken naar een ander guesthouse. We voelden ons een beetje schuldig omdat hij zo teleurgesteld was, maar dat verdween al snel toen we ons weer realiseerden dat hij ons eigenlijk gewoon op wilde lichten! De rest van de dag lekker boekje gelezen op ons balkon en s avonds lekker gado gado gegeten aan de rivier. Heerlijk!
De terugweg was iets minder heerlijk, een keiharde tropische regenbui op ons dak in het pikkedonker over een blubber- en glibberpaadje. Maar we hebben het overleefd, haha. Lieve allemaal, superleuk om jullie te lezen. Maakt de reis nog een stukje leuker :-)

• 04 Mei 2014 - 11:11

Wytske:

Tjonge meiden toch wat een goeie zet van jullie om toch een andere jungle gids te vragen!als die andere maar niet kwaad wordt.weer een prachtig levendig verslag taliet, van wie heb je dat talent toch?
    Inmiddels zijn jullie al. Weer verder getrokken natuurlijk maar take care!LOVE you LOTS!!!

• 04 Mei 2014 - 19:44

Bertine:

Ha lieve Taliet,

wat super om weer een stukje van je reis mee te mogen maken.
    Lekker genieten daar!

Liefs Bertine

• 04 Mei 2014 - 22:11

Wim Staal:

Dag Talitha en Renske,

ik ben trots op jullie, met jullie intuitie hebben jullie het juist gezien hahaha.
    Wat zijn jullie slim om die contactpersoon niet zomaar in alles te geloven, maar van Talitha weet ik dat al weer 4 jaar sinds ik bij jullie werk, dat zij echt geen dom blondje is hahaha. Mss is mijn intuitie wel gelijk als die van veel vrouwen of as fingerspitzengefeul, al heel snel voel je dat je bezodemieterd wordt.
    Ik wens jullie heel veel plezier tijdens jullie rondreis in de jungle, ook met die rugzakken hebben jullie het alweer prima voor elkaar dames, die mannen worden weer als pakezels gebruikt hahaha.
    Ik ben heel benieuwd naar wat jullie daar mee mogen maken en wens juillie veel sterkte in dat oerwoud. Groetjes, toi toi toi en houdoe wanne van Wim(ke).