Sensational Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Sensational Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Sensational Singapore!

Blijf op de hoogte en volg Talitha

01 Mei 2013 | Singapore, Singapore

Singapore, wat een stad!! Echt fantastisch! Waar moet ik beginnen met vertellen wat ik de afgelopen 2 dagen allemaal heb meegemaakt? Wat ben ik blij dat ik mijn plannen wat gewijzigd heb en langs Singapore ben gegaan! Het is hier nu 10 over 12 s'nachts en ik ben net thuis van een spectaculaire dag en vooral avond. Maar laat ik gisteren beginnen... Mijn hotel/ hostel ligt midden in Chinatown, wat ik persoonlijk de gezelligste wijk in Singapore vind: overal kraampjes, rode lampionnen, souvenirs, tempels en natuurlijk lekker eten. Zodra ik mijn hostel uitloop loop ik zo de MRT in. Dit is HET vervoermiddel in Singapore: Massive Rapid Transport. Een supersnel en efficiënt metronetwerk door heel Singapore. Na een aantal ritjes had ik het helemaal onder de knie en deed ik alsof ik daar al jaren woonde ;-) Wat als eerste opvalt aan Singapore is hoe enorm schoon het hier is. Schoner dan elk ander Aziatisch land maar zelfs ook (veel) schoner dan in Nederland. Er ligt werkelijk waar niets op de vloer, alle stationvloeren blinken en de public toilets zijn overal brandschoon. Heerlijk! Een belangrijke reden is dat afval achterlaten verboden is. Zelfs kauwgom is verboden om te hebben en nergens in Singapore te koop. Op het achterlaten van rommel staat een flinke boete ($1000) evenals op een heleboel andere overtredingen zoals eten en drinken in de MRT ($500), roken in het openbaar ($1000) en de straat oversteken waar geen oversteekplaats is of door rood lopen ($20 tot 3mnd celstraf), bezit van gebrande Cd's of pornoblaadje ($1000 per cd of blaadje), wc niet doorspoelen ($150). Gisteren zei een vrouw het heel mooi: " Singapore is a fine city" ;-) Maar goed daardoor is het allemaal wel supernetjes, gestructureerd, efficiënt, prachtig mooi en veilig. Veel inwoners van Singapore vertellen dat meteen als ze horen dat ik alleen reis: Singapore is heel veilig! Overal camera-toezicht en als je wel iets doet en gepakt wordt dan straffen ze je flink. Ze hebben daardoor het idee dat het in de rest van de wereld enorm gevaarlijk is. En dat valt ook wel weer mee haha. Gisteren heb ik vooral de stad wat verkend, rondgelopen in Chinatown en little India, tempels bezocht, knapperige pannenkoek en verse vruchtensappen gegeten. S avonds ging ik op pad naar Lau pa sat, een overdekte foodcourt met allerlei eettentjes waar je overal kleine hapjes kunt bestellen zoals broodjes bapao, dumplings, seafood, Indiaas eten enz enz. Aks je vervolgens net even naar buiten loopt zie je allemaal tafeltjes op straat, lichtjes en een heleboel rook: de saté kraampjes! Waar je (je raadt het al) de lekkerste saté kunt kopen voor weinig geld, met de lekkerste pindasaus. Ik ga aan een tafeltje zitten en bestel wat stokjes met kip, rund en lam. Terwijl ik zit te genieten komt er een ouder echtpaar bij me aan tafel zitten. We maken een praatje en kletsen zo anderhalf uur. Ze vertellen me van alles over Singapore, hoe het leven hier is, wat ik allemaal nog moet gaan zien en hoe de cultuur is. Super! Ook moet ik van hun eten proeven en krijg ik drinken aangeboden van het meneertje. Ze vinden mij erg stoer dat ik zomaar alleen reis haha. De mensen in Singapore zijn hier echt geweldig aardig. Overal waar je komt maken mensen een praatje met je en als ze zien dat je op een kaartje kijkt vragen ze meteen of ze ergens mee kunnen helpen. Na een hele gezellige maaltijd met het lieve en vrolijke echtpaar, stap ik rond een uur of 9 op om naar Marina Bay Sabds te gaan voor een spectaculaire licht en fonteinshow geregeld vanaf hey meest iconische hotel in Singapore: The Marina Bay Sands Hotel en Casino. Elke avond om 20u en 21.30 wordt er een lichtshoe gegeven waar de Efteling nog een puntje aan kan zuigen. En dat allemaal gratis, gewoon voor de inwoners en bezoekers van de stad, 's avonds beleef ik nog een heel avontuur met een Japanse meneer maar daarover morgen meer! Ik ben supermoe van deze fantastisch stad en ga nu lekker slapen! Dikke kus!

• 01 Mei 2013 - 19:11

Gemma:

Ik zou zeggen slaap lekker. Leuk verhaal en dan is het is ook nog waar.

• 01 Mei 2013 - 19:17

Yvon:

Een leuke cultuurshock! De botanische tuin moet ook prachtig zijn. In deze tuin was laatst het huwelijk van mijn petekind(dat heb ik gemist,ai,ai!!)

• 01 Mei 2013 - 19:46

Papa:

Super meis geweldige belevenissen.

xxxx Papa

• 01 Mei 2013 - 20:38

Wytske:

Tjonge jonge, geweldig verslag weer van deze bijzondere wereldstad!
    Je trekt wel steeds leuke mannetjes aan hè?!
    Slaap lekker!! Ik lief jou!!!

• 01 Mei 2013 - 20:45

Otze:

Hallo lief vrouwtje,heb het reuze naar m'n zin.
    Jaag op eenden,merels vlinders enz.leuk!,
    Slaap samen met Nemo op het grote bed!
    Kopjes!!

• 02 Mei 2013 - 17:47

Els:

Hoi Talitha,

Wat een mooi verslag weer. Ik hoop dat je nu echt aan het genieten bent. Het zijn nog maar een paar daagjes. Maar volgens mij is daar voldoende te zien. Geniet nog even....

Groetjes Els