Tropische stranden, eagles en 1 kreeft - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Tropische stranden, eagles en 1 kreeft - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Tropische stranden, eagles en 1 kreeft

Blijf op de hoogte en volg Talitha

29 April 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Inmiddels ben ik aangekomen op het tropische eiland Langkawi! Weer totaal anders dan Penang. Hier is het meer zon, zee strand en natuur. Mijn guesthouse is midden in de kampung dus het was nogal een gedoetje voor de taxichaffeuse om het te vinden, maar ik ben er! Erg leuk tussen de huisjes van locale mensen met kipjes, maar liefst 8 katten en koeien in de aangrenzende weilanden. Mijn huisje is klein maar schoon, met veranda en airco! En dat voor maar €16. Binnen 5 minuten ben ik bij de hoofdstraat met het strand met allerlei winkeltjes en restaurantjes. Gisteren heb ik meteen maar een tour geboekt naar de mangroven. Afgezien van het weer (regenachtig en bewolkt, maar toch warm) was het een erg leuke tour! In een bootje met nog 10 anderen vertrokken we naar de omliggende eilandjes en mangroven van Langkawi. Al varend tussen de met bomen begroeide kalstenen rotsen, kwamen we van alles tegen zoals een uit het water springende inktvis, tientallen vliegende honden die aan het relaxen waren in een boom en een heleboel eagles die over de bootjes scheerden en af en toe een vis uit het water pakten, spectaculair! Een van de stops was de batcave met... jullie raden het al: een heleboel vleermuizen! Gaaf om een keer zo te zien, stonk wel een beetje.. Normaal gesproken kon je een rondje lopen maar vanwege high tide en de regen stond het water in het 2e gedeelte van de grot heel hoog. Wie wilde mocht toch met de gids mee. Niemand wie/durfde maar ja dapper als ik ben (haha) wilde ik het toch wel proberen. De gids was een kop kleiner dan ik ben dus het water kwam bij hem tot aan zijn middel ongeveer. Dus broek uit en in zijn onderbroek liep hij voorop. Erg blij met mijn 1.80 op dit moment rol ik mijn korte broek alleen een stukje op en op mijn tenen lopen we zo al bikken de grot in door het water. Echt superleuk! Dat we halverwege nog een bordje tegenkomen met "watch out for the snake that lives here" mag de pret niet drukken ;-) Als we uiteindelijk weer bij de boot aankomen waar iedereen zit te wachten (waaronder 4 jongens uit Libie die zichzelf enorm stoer vonden) vertelde de gids aan iedereen dat hij met " the dutch girl" WEL door de grot was gegaan haha. Tijdens mijn tour ontmoet ik ook nog een leuk Nederlands stel uit Haarlem. We spreken af dat ik bij mooi weer de volgende dag bij hen aan het strand en zwembad kom relaxen, LUXE! S avonds nog lekker gegeten in een van de restaurantjes. Dit keer butter prawns bij het beste seafood restaurant van het plaatsje. En het was heerlijk! De volgende dag scheen de zon dus op weg naar het hotel van het Nederlandse stel. Daar heerlijk aam het prachtige strand gelegen, gezwommen, gelezen en gegeten; echt een vakantiedagje. Ik had me braaf ingesmeerd met factor 20 en maar 2 uurtjes in de zon gelegen, de rest in de schaduw. Nou blijkt dat factor 50 in Maleisië eerst aan de beurt komt... Dus op weg terug naar mijn guesthouse krijg ok nogal wat glimlachjes, "how are you-s" en blikken. Eenmaal "thuis" aangekomen zegt de eigenaar: "oh no, you look like a lobster!" Een kijkje in de spiegel van mijn huisje bevestigd zijn constatering. Knalletjerood! Dan maar vroeg op bed en hopen dat het morgen er weer beter uitziet. Nou ja, en vandaag is het morgen en het ziet er beter uit maar ik heb nog steeds de kleur van een tomaat... Mijn plan om een scooter te huren verruil ik denk ik maar voor het huren van een auto. De hele dag op een scooter in de zon lijkt me niet zo heel verstandig vandaag... Vanavond komt Daniela alweer naar het eiland, gezellig! Dan eten we wat samen en kletsen we gezellig bij voordat ik morgen naar Singapore vertrek. Ik heb de jungle dit keer laten varen, ik was niet in de mood. In plaats daarvan ga ik een paar dagen naar Singapore en eindig ik mijn trip...... op Bali! Lieve allemaal, bedankt voor jullie leuke en lieve berichtjes, doet me echt goed!

  • 29 April 2013 - 07:43

    Yvon:

    Wauw, wat stoer zo tussen de vleermuizen! Wel uniek om mee te maken. De beschrijving van alle dat lekkere eten doet me watertanden.
    Alle liefs uit La douce France, waar het deze ochtend bij opstaan 0 gr. is!!!! Geniet van Singapore

  • 29 April 2013 - 09:19

    Papa:

    Hallo meis,

    Ik had al een paar SMS-jes verstuurd, maar dit is een duidelijk antwoord.
    Geweldig, wat een belevenissen.

    Liefs x x x papa

  • 29 April 2013 - 09:36

    Wytske:

    Hallo schat, tjonge jij durft, lekker stoer weer hoor!!!
    Dacht eerst je hebt een heerlijke kreeft gegeten,
    Maar je bent m zelf! Geen buitjes deze x?
    Bedankt voor het prachtige reisversl.take care!!
    Dikke kus knuffel etc.Love you lost XXX

  • 29 April 2013 - 15:51

    Bertine:

    Klinkt allemaal super meis!!!! Xxx

  • 29 April 2013 - 16:59

    Maartje:

    He Taliet, wat een geweldige verhalen en foto's weer. Ik weet nog van mijn tripje in een vleermuizengrot dat het inderdaad vreselijk stinkt... Enne, goed smeren vanaf nu! Anders wordt die allergie misschien nog erger. Gaaf dat je naar Bali gaat. Dat is zo heerlijk aan niets gepland hebben: je kunt je plannen per dag wijzigen. Op naar bekend en relaxed terrein, klinkt goed!!!
    Ik heb de oranje-tompoucen in de koelkast staan dus we zijn klaar voor de troonwisseling van morgen:)
    Veel liefs!!!!

  • 29 April 2013 - 21:21

    Vera:

    Heerlijk meis!! Ga je ook naar de Gili's?
    Echt super fijn dat je je reis zo aan kunt passen!! Geniet nog maar lekker!!

  • 30 April 2013 - 02:03

    Oom Daan Australia:

    Hallo Lieve nicht. Zo leuk om wat van jouw avonturen te leren.Verplaatst mij terug naar de zeventiger jaren Ben net begonnen met face book om wat meer van de familie in Holland op de hoogte te blijven moet het nog wel leeren
    Tot horens en ziens Oom Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 65430

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: