Hostel-heaven op Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Hostel-heaven op Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Hostel-heaven op Penang

Blijf op de hoogte en volg Talitha

23 April 2013 | Maleisië, George Town

In 1 woord geweldig! Dat is mijn superdeluxe hostel in Penang, compleet met prachtige badkamer met regendouche, wifi, ontbijt, koud water uit de automaat, heerlijke bedden en supervriendelijk personeel. En dat voor het luttele bedrag van €11 per nacht! Maar laat ik even bij het begin beginnen. Na een korte nacht ( was om 21u begonnen in een boek en die was zo spannend dat ik hem moest uitlezen, met als gevolg dat ik pas om 02.00 ging slapen) vanochtend lekker ontbeten bij "mijn" Indiase restaurantje: roti canai met chocolade en aardbeien. Dit heb ik een paar dagen geleden ontdekt en het is een heerlijk krokant gebakken pannenkoekje met daartussen (meegebakken) chocolade en aardbeien. En dat voor slechts €1... Aardbeien zijn het hier trouwens helemaal in de CH. Overal zie je aardbeien-farms, reuzenaardbeien, aardbeiensouveniers ( of je iemand thuis nu echt gelukkig maakt met een pluche aardbei van 1m hoog vraag ik me af, maar de mogelijkheid is er!). 9u vertrekt mijn bus naar Penang. Ik reis gezellig samen met Daniela uit Oostenrijk. Super om met iemand samen te reizen. Na 5 uur komen we aan in Georgetown op het eiland Penang. Een UNESCO stadje. Hoewel de meningen over Georgetown gemengd zijn, vind ik het meteen heel gezellig. Het is druk, overal kleine winkeltjes, een beetje rommelig, mooie koloniale gebouwen, lekker eten; het doet een beetje denken aan Indonesie. Mijn hostel ligt in little India, midden in Georgetown. Ik heb dit adresje gevonden via tripadvisor en ik ben zooo blij dat ik hier naartoe ben gegaan. Het hostel is splinternieuw, van alle moderne gemakken voorzien en de mensen zijn echt supervriendelijk. Ze noemen je gelijk bij je voornaam, geven leuke tips en zijn gewoon heel lief. Zelfs een strijkplank met -ijzer is geen probleem. Wordt zo mijn kamer gezet. Kan ik mooi wat dingetjes strijken want na een week in een rugzak zijn sommige dingen 1 kreukbult geworden. Helaas waren er geen privatrooms meer maar er was nog wel een femaledorm. Heel mooi ingericht, lekkere bedden, ruim, met airco en.... Helemaal voor mij alleen! Er is namelijk nog niemand dus ik heb meteen naar de hele ruimte geconfiskeerd, mijn kleren over twee kastjes verdeeld en me helemaal geïnstalleerd. Hier ga ik me wel thuisvoelen de komende dagen! Zo erg zelfs dat ik er aan denk om niet de geplande 2 nachten te blijven maar er nog eentje aan vast te plakken. Sowieso ga ik denk ik mijn (jungle) plannen wat wijzigen, maar daarover morgen meer :-) Vandaag hebben we een beetje rondgelopen en halverwege een heerlijke zalmbagel met een latte gegeten/ gedronken. s avonds nog lekker indiaas gegeten en daarna naar mijn fijne hostel. Hier heerlijk warm (1e keer tijdens deze reis) gedoucht en nu chillen op mijn luxe kamer ;-). Daniela slaapt in een ander hotel maar komt misschien ook hier heen. Tot nu toe heb ik het zo getroffen met de plekken waar ik heb geslapen! Morgen gaan we samen Penang verkennen. Ik heb echt het gevoel dat het allemaal is omgeslagen, dat ik nu echt volop kan genieten! Bedankt allemaal voor de opbeurende en superlief berichtjes en telefoontjes. Ben heel erg blij met jullie! X

  • 23 April 2013 - 16:54

    Elke:

    Fijn dat je het nu wel naar je zin hebt! X

  • 23 April 2013 - 17:15

    Renske Broekstra:

    Leuk te lezen Talith! en fijn dat je een leuk reismaatje hebt, kan soms zo onmisbaar zijn. Geniet van elkaar en maak mooie herinneringen. Ik heb gisteren besloten dat ik van de zomer naar israel weer ga, ook erg zin in!
    Liefs + knuf

  • 23 April 2013 - 18:00

    Bertine:

    Fijn meis! Geniet er van! X

  • 23 April 2013 - 18:02

    Yvon:

    Klinkt mooi,gezellig,heerlijk en ontspannen allemaal! Super fijn voor je. Dikke kus van hier

  • 23 April 2013 - 18:56

    Wendy:

    Hoi Talitha,

    Fijn dat je het eindelijk naar je zin hebt en het vakantie gevoel hebt ontdekt.
    Groetjes Wendy.

  • 23 April 2013 - 19:17

    Ilona:

    Ik zat verkeerd. ben blij te lezen dat het weer beter gaat. Had een paar dagen gemist. Maar ben nu weer bij. Leuk je zo te volgen en af en toe de foto´s op facebook. Dan denk ik: Wat doe ik hier, haha. Geniet ze. Ilona

  • 23 April 2013 - 20:26

    Maartje:

    He lieve Taliet, dit zijn de mooie en fijne verhalen, gelukkig maar! Klinkt supergaaf en ook de foto's van het hostel zien er geweldig uit. Heel veel plezier op Penang!!! xxx

  • 24 April 2013 - 10:27

    Vera:

    Klinkt weer als genieten met hoofdletter G!! Fijn dat je je plekkie weer hebt gevonden!! DX

  • 24 April 2013 - 21:35

    Els:

    Hoi Talitha,
    Wat een mooie verhalen weer, en als ik het zo lees, gaat het toch weer een hele mooie vakantie worden met leuke contacten. Geniet er van!

    Groetjes Els

  • 25 April 2013 - 22:23

    Papa:

    Hallo lieve dochter,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, wij genieten ook mee.
    Mijn computer is in onderhoud (wordt waarschijnlijk een nieuwe) dus ik reageer vaak iets
    later via de iPad ,waar ik nog aan moet wennen.
    Ik probeer je op de voet te volgen.
    We missen je wel maar zo ben je toch dichtbij.

    Liefs en groeten,

    xxxxx Papa




  • 25 April 2013 - 22:39

    Wytske :

    Hallo lieve schat,
    Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt !
    El wel een beetje jaloers op alle lekkers dat je beschrijft!
    Kan zelf haast niks eten omdat ik aan m,n kaak geopereerd ben,
    Vandaag heeft papa. Wel heerlijke aardbeien voor mij gekocht en
    Bloemen, lief hè, ik kom niks te kort hoor! Geniet,geniet,geniet,
    Maar niet met mate! Is een liedje,dat ik steeds op groot nieuw radio hoor!
    Dikke tut Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 65345

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: