verslag van gister:aankomst op een bountyeiland - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu verslag van gister:aankomst op een bountyeiland - Reisverslag uit Pulau Perhentian, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

verslag van gister:aankomst op een bountyeiland

Blijf op de hoogte en volg Talitha

18 April 2013 | Maleisië, Pulau Perhentian

Wat is het toch super om jullie berichtjes te lezen. Als je je dan soms alleen voelt dan zijn jullie er toch een beetje bij :-) Vandaag was even zo'n dag. Slecht geslapen en om 6.30u in de taxi (op vakantie!). Wel weer een aardige taxichauffeur waarvan ik de 3 ringitt die ik niet meer gepast had niet hoefde te betalen :-) Op het enorme vliegveld van Subang (viel best mee dus) een ontbijtje gegeten en toen met een propellervliegtuigje richting Khota Baru. Het is net op de bus stappen! Daar de taxi naar Kuala Besut om met een watertaxi naar mijn relaxplekje voor de komende dagen te gaan. Daar weer overstappen in een kleiner bootje net voor het strand. Het is hier mooi, rustig (5 huisjes) en basic. Ik moet duidelijk nog wat in de relaxmodus komen want ik zoek dingen om te doen en voel me nog wat alleen. Dan maar even een powernap en dat helpt! Na 3 uur word ik helemaal gekreukeld wakker (na je 30e ontdeuk je niet zo snel meer blijkt...) en ga ik lekker in mijn hangmat beginnen aan een van mijn vele boeken. Het relaxte gevoel begint langzaam te komen, totdat ik iets achter me zachtjes hoor scheuren... Ik kijk achterom en het ene na het andere touwtje van de hangmat knapt. Binnen 10 sec lig ik met mijn billen op de grond haha! Gelukkig was de afstand niet zo groot en kijk ik vooral snel om me heen om te zien of ik mijn eerste indruk meteen al heb verpest :-) Gelukkig, niemand gezien! dus ik sta rustig op en doe net of er helemaal niets gebeurd is. Na een lekker broodje in het restaurantje aan het water word ik opeens door de jongen van hotel geroepen: er is iets bij mijn kamer! En wat blijkt: het is een enorme landschildpad (zo'n 1m lang) die eieren aan het leggen is voor mijn huisje! Hoe cool is dat!!! Heel erg! Ook de andere gasten komen kijken en gelijk hebben we een gespreksonderwerp en dus contact :-) ik klets gezellig met 2 meisjes uit Duitsland die helaas morgen al vertrekken maar mij verzekeren dat ik hier wel 100% moet genieten want het is heerlijk. Nou, dat ga ik dan ook maar doen. Oh ja, en ik heb er een poezenvriend bijgekregen, zo leuk! Voel ik me meteen al thuis. Straks kijken of hij bij mij in mijn huisje wil logeren. Kan hij me afleiden van de grote spin die in een web voor mijn huisje hangt... Suzie heet ze, dat dan weer wel.. Ach ja, je wilt wildlife zien of niet hè. Dag lieve allemaal! De foto's van dit verslagje zet ik even op FB

  • 18 April 2013 - 13:23

    Maartje:

    He lieve Taliet, wow, een schildpad in je huisje!!!!!! Dat is wel heel erg bijzonder. Die spin moet je maar snel vergeten:)..... Focus je inderdaad maar gezellig op de kat:). Is de plek net zo mooi als je had voorgesteld? En hoe is het met het weer? De foto's op FB zien er sprookjesachtig uit. Ik hoop dat je inmiddels wat meer rust in je lijf hebt en echt ontspannen kunt beginnen aan een van de vele boeken op je e-reader. Zou je me misschien nog even je Maleise nummer willen smsen/mailen voor geval van nood?
    Dikke knuffel van mij

  • 18 April 2013 - 23:49

    Bertine:

    Ha meis,

    Wat een avontuur alweer! Zo bijzonder lijkt mij, die schildpad.
    Én wat een bak met die hangmat.
    Zie je zo, zo elegant mogelijk weer in de benen komen én vluchtig rondkijken...
    Ha ha!

    Meis, ik hoop dat je de rust kunt vinden. Maar ook onthaasten kost tijd.
    Mag je er ook voor nemen!

    Veel liefs Bertine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 65441

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: