Onverwacht leuk (en gratis) avondje uit! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Onverwacht leuk (en gratis) avondje uit! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Onverwacht leuk (en gratis) avondje uit!

Blijf op de hoogte en volg Talitha

16 April 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag was zo'n dag waarop je weet waarom je het ook alweer leuk vindt om (ook) alleen te reizen! Na een heerlijke nacht en een redelijk late start van de ochtend (ik geniet nog even van de luxe zo lang het kan) zit ik om een uurtje of half 10 aan een vorstelijk ontbijt met gerookte zalm, vers fruit, ham-kaas omelet en croissants met chocolade. Voldaan vertrek ik daarna naar de Batu caves. Zoals het een echte backpacker betaamd (ahum)... met het openbaar vervoer! Dus met de monorail (soort land van laaf voor volwassenen) de stad uit en daar overstappen op een trein richting Batu. Op het station van de mono-rail begon het al goed: ik had geen klein briefgeld waardoor ik geen kaartje uit de automaat kon kopen. Ik vroeg een meisje of ze kon wisselen en spontaan kocht ze zomaar een kaartje voor mij. Superlief! Druk zwaaiend en glimlachend gingen we allebei naar ons eigen perron; een goed begin van de dag! De Batu cave is best toeristisch maar toch ook leuk. Al kon ik me bij 32 graden wel iets anders bedenken dan een trap met 172 treden beklimmen... Maar goed, sportief als ik ben spurtte ik naar boven ;-) Onderweg een hoop apen die nieuwsgierig kijken of je wat lekkers in je tas hebt. De Batu cave is een tempel in een open grot. De tempel stelde niet zoveel voor, het megagrote gouden beeld en de grot zelf was indrukwekkender. Na een uurtje weer terug in de trein en uitgestapt in chinatown. Inmiddels had ik wel zere voeten gekregen (mijn voetjes zijn duidelijk nog niet gewend aan slippers de hele dag, dankzij het prachtige Hollandse voorjaarsweer). Dus toen ik een dr fish tegenkwam voor 1,50, leek me dat een erg goed idee. Alleen... wat voelt dat raar!!! De vissen daar waren 10x zo groot als de normale volgens mij en beten als kleine mini-piranha's. De mensen die er al in zaten (je zit met ongeveer 4-5 mensen in zo'n vissenbak) wachten dan ook vol spanning af hoe de nieuweling zou reageren om ze vervolgens uit te lachen. En ook ik deed daar vrolijk aan mee toen er na mij "verse voeten" het bad in stapten. Erg grappig, ook voor alle omstanders. Ook nog even gezellig gekletst met mijn mede-dr fishers; die gedeelde smart schept toch een band! Met zachte voetjes vervolgde ik mijn tocht en na een uurtje besloot ik dat ik genoeg gebackpackt had en pakte ik de taxi terug naar mijn hotel om bij de naastgelegen Starbucks een Java chip frappuccino te nemen, net zoals in Indonesie, genieten! Om 16u scheen het zonnetje nog heerlijk dus bikini weer aan en boekje lezen bij het zwembad. S avonds weer terug naar Jalan Alor om heerlijk te eten, dit keer buttermilk prawns met verse watermeloensap. Op een gegeven moment werd er een meneertje aan mijn tafel gezet (het was druk en ik zat alleen aan een 4-persoons tafel). Zat ik net heel charmant mijn garnalen met saus te pellen, niemand die het ziet dacht ik nog.... Uiteindelijk raakten we aan de praat en bleek het meneertje uit Taiwan te komen en in Texas te wonen. Hij is engineer en bouwt olieplatforms. Hij blijkt ook nog aan ballroomdansen te doen om redelijk hoog niveau, erg grappig! Ik vraag hem of de Petronas towers de moeite waard zijn om s avonds nog te bezoeken en hij biedt aan om met mij daar heen te gaan. Ik weet het, het klinkt misschien een beetje dubieus maar het was echt gewoon oprecht een vriendelijke meneer. Hij betaalt ondanks mijn protesten het eten en de taxi. Hij kan toch alles declareren zegt hij. Nou ja... In dat geval ;-) Bij de Petronas towers een uitgebreide fotoscoop gedaan en toen weer met de taxi terug naar het hotel. Daar hebben we in de lobby nog een drankje gedaan terwijl hij honderduit vertelt over zijn kinderen, zijn vrouw en ballroom dansen ;-) Als ik aanbied om dan iig de drankjes te betalen wil hij er niets van weten. Na een klein uurtje gaan we ieder weer ons weegs. Een leuke onverwachte ontmoeting en een gezellige avond met een complete vreemde die je nooit meer ziet: daarom hou ik zo van reizen! Nu de tas ingepakt en nog even genieten van mijn luxe hotel. Morgen staan de perhentians op de planning: 5 dagen genieten op een tropisch eiland. Zie er nu al tegenop! :-)

  • 16 April 2013 - 19:32

    Ilona:

    Wel een heerlijk dagje dus. maarre op slippers....... Ja met dat weer. maar je loopt wel wat af he! Geniet ze. Ilona

  • 16 April 2013 - 19:37

    Elke:

    Het is dat je zon spannende en leuke verhalen schrijft over Maleisië, maar anders zou ik toch denken dat je niet eens weg was. Hhhaha Je bent nu 2 dagen weg en nu al 3 verhalen:P (wat natuurlijk super is om te lezen)
    Ik krijg ook zeker kriebeltjes om zelf ook te gaan.
    Enjoy, en ik lees je avonturen vast morgen weer;)

    XX

  • 16 April 2013 - 20:12

    Saskia:

    Wat heerlijk zo om nieuwe mensen te ontmoeten en nieuwe plekken te bezichtigen! En inderdaad Elke je zou bijna denken dat Talitha niet zo ver weg is met al die verhalen ..

    Ik word wel een beetje jaloers op je met je bikini en slippers, ik kan niet wachten dat wij dat ook weer kunnen hier in Nederland.

  • 16 April 2013 - 20:49

    Wytske Visser :

    Dank voor je telefoontje, heerlijk om even je stem te horen, zo onvoorstelbaar "dichtbij".
    Wat een avonturen alweer, nog maar amper weg en dan al van alles meemaken!
    je niet zomaar inlaten met willekeurige ënge"manspersonen hè?! hoewel ik jouw inschattingsvermogen wel
    vertrouw hoor, maar er lopen ook creaps rond! Nou ja , op naar het volgende avontuur, tropisch eiland
    met loslopende katten? ofzo/
    ach en wij eten wel een boterham met kaas en rode kool ofzoiets! LIEFS XXX mam

  • 16 April 2013 - 22:50

    Els:

    Heerlijk om je verhalen te lezen. zo kunnen we lekker meegenieten met al je mooie reizen.
    Doe je wel voorzichtig, we willen je wel heel terug. Zorg goed voor je voetjes als je zo veel
    moet lopen en zorg goed voor je zelf.
    Ik wacht weer op je volgende verslag.


  • 16 April 2013 - 23:12

    Vera:

    GEWELDIG om jouw verhalen weer te lezen!!! Geniet heerlijk van het tropische eiland! Ben al benieuwd naar de foto's :-)

    Weet zeker dat je weer ontzettend gaat genieten van deze reis!
    DX veer

  • 16 April 2013 - 23:29

    Sabrina:

    Ha Taliet!! Wat een leuke verhalen alweer!! Superleuk! Je hebt de reismood alweer snel te pakken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 65318

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: