Nog een keertje mijn verslag van gister - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Nog een keertje mijn verslag van gister - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Nog een keertje mijn verslag van gister

Blijf op de hoogte en volg Talitha

16 April 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Volgens mij staat mijn verslag van gister maar half op waarbenjij.nu waardoor jullie allemaal leuke belevenissen hebben gemist haha, dus bij deze nog een keer!
Na een prima vlucht met zelfs een paar uurtjes slaap, ben ik vanochtend veilig in KL aangekomen! Het blijft bijzonder hoe je in een paar uur in een totaal andere wereld kunt stappen. Meteen uit het vliegtuig komen de warmte en de typische aziatische geuren je al tegemoet, heerlijk! Wat meteen opvalt is hoe netjes en gestructureerd alles is. Zo anders dan Indonesië! Via een trein, monorail en taxi kom ik uiteindelijk rond 7u aan bij mijn hotel. En wat voor een... het is zeker geen backpackhostel ;-) Prachtig uitzicht over de stad, mooie badkamer, strijkplank (altijd handig met zo'n rugzak ;-)), complimentary badjas en slippers (toevallig ook mijn outfit as we speak) een heerlijk zwembad op het dak. Na een warme douche en een ochtend/ nachtdutje eerst even KL in geweest. Mijn hotel ligt midden in de Golden triangel, het chique shopgebied met de ene Plaza na de andere dus hier en daar even binnengekeken. Ze hebben zelfs een H&M! Maar dat voelt toch niet echt als "een land ontdekken" dus van de AC maar weer de warmte in en de straatjes opzoeken. Aan het einde van een warme middag lokt het frisse dakterraszwembad toch wel, dus terug naar "huis", bikini aan, boekjes mee en genieten van het zonnetje! Ben nog niet helemaal in de relaxmodus maar op deze manier komt dat vanzelf :-) Vanavond heerlijk gegeten op Jalan Alor, DE straat om gezellig buiten lokaal te eten bij zg 'hawker stalls' Overal wordt gebakken, geroosterd, ge-Bbq-ed en ge-saté-ed, overal heerlijke geuren, gezellige lichtjes en etende mensen. Ik kies voor een lekker biertje, 3 soorten saté en lotusbloemwortels met macadamia-noten. En het was lekker!! Vooral de saté met eigengemaakte pindasaus is niet te vergelijken met de saté in NL. En voor 8 euro heb ik meer dan geniet gegeten en gedronken! Nu weer in het hotel TLC kijken (hoe grappig!) en vanavond vroeg naar bed: morgen staat chinatown en de Batu caves op de planning, lijkt me leuk. Zo heerlijk dat je gewoon kan doen waar je zin in hebt, zo luxe! Nou lieve allemaal, super dat jullie zo meeleven. Dan heb ik toch een beetje het idee dat ik niet alleen reis. Dikke kus uit zonnig Maleisië! Ps: foto's uploaden gaat niet zo goed dus zet er even een paar op FB

  • 16 April 2013 - 11:03

    Maria:

    Nou Talitha, inderdaad om jaloers van te worden. Leuk om zo je reisverslagen te lezen.....Ik vond het gisteren ook al zo'n kort bericht, niet helemaal af, maar dat klopte dus....
    En ga meer weer door met genieten, dan geniet ik een beetje mee met jou....

  • 16 April 2013 - 11:06

    Papa:

    Hoi Meis,

    Het korte verhaal maakte het al aantrekkelijk, maar dit is nog leuker.
    Wij zijn ook benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier en liefs van mij (ons).

    XXX Papa

  • 16 April 2013 - 11:37

    Wytske Visser:

    Hoi pippeloi! Kijk, zo ken ik je weer, dacht even dat je was ingedut!
    Echt knap hoor dat je alles zo goed kunt verwoorden, dat wij er "bijna"bij zijn, ruik
    nog net niet de sateh-macadamiannuts etc.!!

    Have fun in de caves, nou ja je weet hoe ik over caves denk hè?!

    Met Otze alles O.K., hij was vannacht een beetje aan't spoken, aan kastjes krabben enz,
    nou ja da's Otze hè?!

    Geniet volop!we denken aan je, LIEFS (hèèl veel) dikke tut, mama

  • 16 April 2013 - 21:19

    Bertine:

    Lieve taliet,

    Geniet van al t moois dat op je pad komt!

    Liefs Bertine

  • 17 April 2013 - 07:08

    Hanneke:

    Hou Talitha,

    Heerlijk klinkt het!! Krijg helemaal zin om weer naar Azie te gaan. Geniet nog even van je fijne hotel en de luxe en veel plezier in de caves! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 65437

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: