Yogya per becak - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Yogya per becak - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Yogya per becak

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

04 Mei 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag had ik een lekker relaxed dagje "vrij", dus lekker uitslapen, ontbeten met banana pancake (HET backpackersontbijt hier), was laten doen (voor slecht € 1,50 wordt alles lekker gewassen, gestreken en gevouwen) en toen op pad. Voor € 4,50 ben ik de hele dag op pad geweest met een becak (spreek je uit als betjsak en is een fietstaxi). Zo werd ik door de smalle straatjes van Yogya gefietst en soms dwars over een drukke 4 baans weg, geen probleem :-) Ik ging langs alle highlights en leuke plekjes van Yogya, zoals het waterpaleis, het paleis van de sultan, Maliobororoad, batikwinkeltjes en de vogeltjesmarkt (voor de Elzenhoekers: de Liempdse mert, maar dan anders. Of zoals ze hier zeggen: same, same, but different...) Heel leuk om een dagje wat meer van deze gezellige stad te zien. Elke keer werd ik afgezet en kon ik rondkijken terwijl "mijn" chauffeur op me wachtte, superluxe! Bij het waterpaleis had ik een superlief klein indo-meneertje als gids die ook een beetje nederlands kon. Hij heette Johannes en kwam steeds met leuke fotomomentjes, "goed idee he?" zei hij dan weer met een big smile. In de becak had ik als blanke toerist veel bekijks en bleef dus maar zwaaien en "hello" zeggen. In het paleis van de sultan werd ik weer gevraagd of ze een foto van me mochten maken en een paar keer is al gezegd dat ze mij zo mooi vinden: beautiful body, long and good proportions, haha. Goed voor je zelfvertrouwen :-) Dat hernieuwde zelfvertrouwen duurde echter maar even want 's avonds toen ik een facial wilde nemen (voor € 4!) zei het meisje tegen mij:"don't worry: we'll make you beautiful" Haha, mooi is dat! Maar desondanks heb ik een heerlijke facial, manicure en pedicure gehad.. 's avonds lekker en gezellig gegeten met Roman, Claus en Rachel uit Amerika. Morgen op naar de Bromo vulkaan. Wel jammer dat Yogya er al weer op zit, was echt een heerlijke stad! En voelde me zelfs al een beetje thuis in "mijn" wijkje. Maakte af en toe een praatje met de becakdrivers, at in dezelfde restaurantjes en liep op mijn gemakje door de straatjes. Ach wie weet kom ik ooit nog eens terug! xxx

  • 03 Mei 2012 - 17:36

    Elkepelke:

    Pling deed mijn telefoon en ja daar was weer een nieuw verslag van Talitha op haar wonderlijke backpack reis in indonesië. Echt wel heel leuk om op mijn gemakje je verslagen te lezen. Je hebt een hele goede reden om terug te komen naar indonesië als je daar nou een hele leuke, good looking vent zoekt. Hahaha.

    Tot je volgende verslag.

    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 Mei 2012 - 18:09

    Papa:

    Hartstikke leuk en goed te horen dat alles je zo vertrouwd lijkt.
    Al die vriendelijke mensen, het lijkt me wel wat.
    Volgende keer ga ik mee.
    XXXX Papa

  • 03 Mei 2012 - 20:09

    Masja:

    Wat een leuke verrassing om opeens te worden getrakteerd op heerlijke reisverhalen!
    Veel herkenning ook - de pancakes oa ;)

    Geniet Talitha! en leuk dat ik op afstand mee kan genieten.

  • 03 Mei 2012 - 20:52

    Bertine:

    Schat wat zul jij straks ontspannen terugkomen! Al die zalige behandelingen en dan ook nog vanalles van t land en de mooie mensen zien.

    Ga lekker zo door! Denk dat ik hier ook maar een gezichtsbehandeling ga boeken!

    Liefs Bertine

  • 04 Mei 2012 - 06:24

    Maartje:

    He lieve Taliet, ik heb echt het gevoel tussen de luiers door een beetje met je mee te reizen door al die leuke en mooie verhalen:)! Ben benieuwd naar wat je vandaag weer hebt beleefd... Ik zal zo nog even een fotootje van Gijs mailen. Heeeeel veel liefs

  • 05 Mei 2012 - 18:59

    Sabrina, Erik, Duuk :

    ... en Tibbe ( paste er niet meer achter)

    En wij willen volgende keer ook wel mee!!

  • 05 Mei 2012 - 22:01

    Iloscho:

    Ik zie dat we mee kunnen genieten met je mooie reis. Geniet er maar lekker van. Wij volgen jou hier wel. Groetjes en veel plezier nog.

  • 06 Mei 2012 - 11:56

    Karla:

    Ook ik geniet volop met je mee! Je schrijft zo leuk, ik kan er zo de plaatjes bij bedenken (dat doen ik dan ook!).
    Dikke kus

  • 06 Mei 2012 - 12:24

    Maria Van Buren:

    Echt leuk om je zo te volgen.
    Vanmorgen afscheid genomen van Gerrie. Die vertrekt vrijdag, dus kan ik jullie allebei volgen.....

  • 06 Mei 2012 - 16:18

    Renata Kooistra:

    klinkt heerlijk allemaal miste je wel n beetje bij de bouwdag was heel leuk

  • 07 Mei 2012 - 20:50

    Wimke:

    wel geleze Talitha en nu ok gereageert, volgens mij is dit een echt gelaxt land mee vriendelijke minse as gij ut Frieslandia !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 65341

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: