In Bandung! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu In Bandung! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

In Bandung!

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

30 April 2012 | Indonesië, Bandung

Na een luxe autorit van 4 uur ben ik aangekomen in Bandung! Helaas valt er nu even een flinke bui, maar daardoor heb ik weer wat extra tijd voor een kort verslagje :-) Gisteren heb ik een erg gezellige dag gehad in Bogor. Een gezin dat in hetzelfde guesthouse zat, vroeg of ik zin had om mee te gaan met hen naar de botanische tuinen. Zij hadden een auto met privechauffeur, dus dat was super! De tuinen waren heel mooi met allerlei exotische bomen en planten. Maar wat vooral erg leuk was, was dat er geen toeristen waren en de locals het geweldig vonden om met ons te praten en op de foto te gaan. Hele drommen mensen kwamen om ons heen staan, opa's, oma's, kindjes: iedereen moest op de foto met ons. En je bent zo een kwartiertje verder want alle mobieltjes worden tevoorschijn gehaald om ook een foto te maken, haha. Echt de omgekeerde wereld! S avonds hebben we heerlijk gegeten in een echte indonesische Warung. Nu ben ik niet zo van de rijst :-), maar dit was echt heerlijk! En het werd gesereveerd op een bananenblad, helemaal authentiek. Voor de reis naar Bandung heb ik toch maar een prive-auto met chauffeur geregeld (ja, het leven van een backpacker gaat niet over rozen :-)). Het was een supermooie rit over de Puncak pas met uitzichten over sawa's, bananenplantages, mooie dorpjes en heul veul eettentjes langs de weg. Zo meteen ga ik even naar het station om alvast voor morgen een treinkaartje te kopen. Dan staat de (zo zeggen ze) mooiste treinreis van Indonesie op de planning en vertrek ik naar Yogyakarta. Hopelijk zijn daar iets meer backpackers dan in Bandung want ik lig nu op een dormroom met 8 bedden, in mijn eentje! Een hele fijne koninginnedag!

  • 30 April 2012 - 07:44

    Papa:

    Dat zijn wat we noemen de beroemde tropische buien.
    Ik ben trouwens benieuwd of er nog mensen bij komen en natuurlijk hoe de treinreis verloopt.
    Succes XXX papa

  • 30 April 2012 - 08:33

    Maartje:

    He Taliet, zo voelt het dus om Vip tebzijn: prive chauffeurs en iedereen die met je op de foto wil:). Alvast een hele goede treinreis en ik ben benieuwd naar je nieuwe verslag. Heel leuk om zo met je mee te leven! Knuffel uit zonnig en oranje Nederland

  • 30 April 2012 - 11:54

    Sabrina:

    He Taliet!

    Oeps, al een berichtje gemist ( en t goede voornemen was nog wel om elke keer een berichtje terug te sturen ;-)) Dat klinkt, na zo' n lange reis, wel heel erg relaxed allemaal nu! Grappig dat je opeens zelf bij iedereen op de foto bent gezet. Heb je zelf ook kiekjes gemaakt ( of n professionele reportage met goede camera en na de cursus ;-)) Ben alweer benieuwd naar je treinreis!! Leuk dat je onderweg wel mensen tegen komt om samen wat te doen...al was je hostel wel erg rustig! Een goede reis weer verder! Geniet ze!!

  • 30 April 2012 - 14:02

    Yvon:

    Wat een super ervaring, het klinkt sprookjesachtig. Die veule eettentjes klinken ook aantrekkelijk! Ben zo benieuwd naar jouw foto's.lieve groet

  • 30 April 2012 - 15:42

    Jojo:

    hai talitha,

    klinkt echt super goed en leuk allemaal. Veel plezier met de treinreis. en als je naar de borobodur gaat, let op he, als je foto's of films gaat maken van de beelden in de stupa's, niet mijn papa achterna gaan!


  • 30 April 2012 - 16:46

    Vera:

    Oh, taliet: wat heerlijk!! En zo luxe backpacken :), haha ideaal!

    Gezellig ook dat die mensen je mee vroegen. Ik weet zeker dat je weer een geweldige tijd gaan hebben daar!
    Geniet ervan!

    Liefs! Veer

  • 30 April 2012 - 16:52

    Elkepelke:

    Wat bende gij toch unnen stoere!

  • 01 Mei 2012 - 11:49

    Renata Kooistra:

    super leuk om je zo n beetje te volgen supergaaf he

    net of ik ook in indonesie ben
    suczeven en veel plezier

    wat een avontuur...................
    groetjes renata

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 65426

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: