alweer een update! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu alweer een update! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

alweer een update!

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

02 April 2007 | Australië, Cairns

Inmiddels zijn er alweer een paar dagen voorbijgegaan sinds jullie wat van me gehoord hebben, dus weer hoog tijd voor een epistel ;-) Nee hoor, zal het niet te lang maken nu.

Die avond in Cairns ben ik toch niet uitegeweest. Zat ik daar helemaal opgetut en wel, bleek dat de meiden toch niet gingen... Was er gewoon vanuit gegaan, maar ze gingen net die avond naar de film. Maar ik had een lieve kamergenoot die wel een drankje met me wilde drinken, "ik was er nu immers al helemaal klaar voor". Erg lief dus. Hij kwam uit Canada en we hebben leuk gekletst over van alles en nog wat. Werd het toch nog een gezellige avond.

De volgende dag heb ik vooral veel geregeld. Zo heb ik mij tour geboekt naar Cape Tribulation, mijn grote tour naar Darwin, Alice Springs en Darwin en twee tours in Melbourne. Kreeg zo nog een leuke discount, dus dat is mooi meegenomen.

Na al die inspanning was het weer tijd vor ontspanning, dus ik heb 'the lagoon' opgezocht hier in Cairns en heerlijk gezond. Het was alleen 38 graden, erg heet! Dus regelmatig even een duik genomen in het koele (en stinger- en krokodillenvrije) water. Daar ben ik de zweedse meisjes tegengekomen, nog een aantal nederlanders die ik eerder langs de ooskust had ontmoet en een engels meisje die ik op magnetic island had ontmoet. Erg toevallig en erg leuk! Met Nicki, het meisje uit londen, heb ik gezellig bij the lagoon gelegen en daarna een paar wijntjes gedronken op het terras. We hadden allebei niet geluncht dus jullie begrijpen dat we erg veel lol hebben gehad om 5 uur 's middags ;-)

Daarna terug naar het hostel om ons klaar te maken voor een avondje stappen in Cairns. Tijdens de avond kwamen we verschillende bekenden tegen (Cairns is echt niet zo groot blijkt en iedereen verzameld zich hier kennelijk...) en we hebben lol gehad. De volgende dag moest ik alleen alweer om 7 uur op voor mijn trip naar Cape Trib... Een gezellige avond, vier uurtjes slaap, plus het feit dat de weg naar Cape Trip erg kronkelig is, maakte het ritje niet echt plezierig ;-s haha. Maar eenmaal daar aangekomen was het het allemaal wel waard.

Cape Trib is een dorpje midden in het tropisch regenwoud, 'the wet tropics', erg bijzonder. We hebben onder andere een wandeltocht gedaan en een rivercruise op zoek naar wilde krokodillen. We hebben er in totaal 3 gezien, erg leuk. Het hostel waar ik zat was mooi, maar errug rustig. We zaten wel dicht bij het Cape Tribulation beach, wat echt prachtig was!

De volgende dag was het tijd voor mijn reef trip naar the great barrier reef. En dat was in een woord geweldig! Een van mijn beste trips tot zover! We zaten met zijn 7-en op een boot (normaal ongeveer 30) met 4 man crew. Iedereen was superaardig, lunch was heerlijk en het snorkelen was super! The great barrier reef vanuit cape tribulation schijnt nog mooier te zijn dan vanuit Cairns. Het is een stuk minder toeristisch (2 boten vanuit CT en 200 vanuit Cairns..).
Het begon al in de baai van Cape Tribulation toen we aan boord gingen van onze bot. In de baai was namelijk een dugong, een zeekoe van ongeveer 10 meter lang!! Het was echt heel bijzonder en ik heb hem 2 keer gezien. Daarna gingen we naar the reef. De tocht erheen was al heerlijk en toen we daar aankwamen zagen allemaal verschillende kleuren blauw en groen water, net als op de foto's. Het was geweldig! Toen was het tijd om te gaan snorkelen en ook dat was... geweldig! Zoveel felgekleurde vissen, honderden soorten gekleurd koraal, inktvissen en zeeschildpadden! Ik heb wel 10 minuten met twee schildpadden gezwommen en heb er zelfs eentje aangeraakt. Ze kwamen zo dichtbij!Het was echt magisch daar! Ik heb ook in de whitsundays gesnorkeld, maar dit was 1000x beter, wat een paradijsje onder water. Hoe langer je keek, des te meer gekleurde vissen je zag. Daarna was het tijd voor een heerlijke lunch aan boord en een educatief praatje over the reef, het koraal en de vissen die we gingen zien tijdens de guided snorkeltour. We werden toen met de boot naar 'the drop-off' (zoals in finding nemo) gebracht; een punt waarbij the reef opeens honderden meters naar beneden gaat. Je hebt daar dus een enorme wand van koraal! We werden op een punt afgezet en vervolgens dreef je vanzelf langs het koraal terug naar de boot. Daar hebben we onder andere parrotfish, intkvissen en nemovisjes (clownfish) gezien. Moe maar voldaan zijn we vervolgens terug gevaren. Halverwege ging een de van moters alleen kapot en hebben we een half uur rondgedobberd op de oceaan. Maar dat gaf ons mooi wat tijd om op het zondek aan de vrkant van de boot aan onze tan' te werken ;-) al met al een heerlijke dag dus!

De volgende dag stond een paardrijtocht op de planning. Ook erg leuk. Het was alweer een tijd geleden dat ik op een paard had gezeten, dus het was even wennen. Maar het was 'good fun'. Met de paarden hebben we een tocht gemaakt door het regenwoud, door rivieren, de zee en langs het strand. En op de terugweg hebben we zelfs een heel stuk gegaloppeerd. Wat ging dat snel! Geeft een heel stoer gevoel om bovenop zo'n krachtig dier te zitten en zo hard te gaan! Dat paardrijden niet alleen maar lekker achterover zitten is, heb ik vandaag wel gemerkt: blauwe plekken en spierpijn overal. Maar het was het waard!

Op de terugweg naar Cairns zijn we nog in Port Douglas gestopt, een schattig havenstadje. En toen ik daar met een ander meisje een ijsje ging halen kwam ik opeens Ann-Kristin tegen: een meisje dat ik in town of 1770 had ontmoet en waar ik het heel goed mee kon vinden. We waren dus superblij om elkaar were te zien en ze komt vanavond naar mijn hostel en dan gaan we gezellig eten. Heb er helemaal zin in!

Vanochtend had ik her briljante plan opgevat om naar the lagoon te gaan om te zonnen totdat.... we opeens te horen kregen dat er een tsunami alarm was! De onderste twee verdiepingen van het hostel werden ontruimd, iedereen moest naar de 3e verdieping en zijn ID pakken (voor het geval dat...) de Esplanade (boulevard van Cairns) werd afgesloten en scholen werden ontruimd. Best spannend dus. Maar na een half uur was het alarm al opgeheven. Viel gelukkig allemaal reuze mee. Ach ja, hebben we dat ook eens meegemaakt!

Maar als gevolg daarvan regent het al de hele dag hier in Cairns. Met al gevolg dat ik samen met Nicki heb geluncht, geshopt en nu weer ergens een kopje koffie ga drinken ;-)

Ik moet weer stoppen, want ik heb om 16.00 uur met Nicki afgesproken in de stad. Morgen vertrek ik naar Ravenshoe voor het vrijwilligerswerk in het wildlife opvangcentrum. Daar blijf ik een week tot de 9e. Ik heb geen idee of ik daar kan internetten, dus misschien tot volgende week!
Heel veel liefs en ' a big hug' Talitha

  • 02 April 2007 - 08:26

    Me:

    Hallo wijffie, wat een epistel en wat een avonturen weer, zo iets maakt een normaal mens in 10 jr. nog niet mee! ja wij hebben hier ook over de tsunami gehoord!hay take care, mail weer prive.dikke t^t

  • 03 April 2007 - 14:10

    Kuip Corr Domi:

    Talitha wij vieren op afstand jouw vacantie een beetje mee. Door dit verslag
    krijgen we zeker de indruk dat de natuur
    daar prachtig is,en dat jij daar mateloos
    van geniet doet ons bizonder goed
    Tjitske is ook op vacantie,want dan is er
    thuis wat meer ruimte voor de schapen met hun lammetjes.Wij hopen dat julie ongeveer gelijkteidig weer thuis zijn.
    Taliet de Besste wensen van ons en tot wederhoren bay bay.

  • 03 April 2007 - 18:41

    Joyce:

    veeeeeeel plezier en succesjes bij het opvangcenter...ben erg benieuwd! oh en ben zeer jalours op het paardrijden daar!! ben laatst in ardennen weeste rijden, da was al gaaf, maar door een regenwoud... WAUWW! veel plezier meid! take care!! liefs, Joyce

  • 04 April 2007 - 10:46

    Freerkje:

    Nou, weer allemaal superavonturen zeg!
    Ik proef echt de sfeer uit je verhalen en blijf maar jaloers hoor!.
    Dat je ook steeds weer leuke mensen ontmoet om dingen samen mee te doen, is wel bijzonder!
    heb je ook een foto van de zeekoe, wat dat klinkt erg apart?
    Veel liefs Freer

  • 06 April 2007 - 07:26

    Angelique:

    He Meis
    Wel gek hoor zo'n alarm..eng!
    Grappig dat je aan t begin zegt dat je t kort houdt en toch een heel verhaal...maar ik lees het nog steeds met veel plezier! Ik vind het fijn te merken dat je t nog steeds zo naar je zin hebt. Je blijf stoere dingen doen.
    Dikke knuffel Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 65319

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: