relaxen... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu relaxen... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

relaxen...

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

28 Maart 2007 | Australië, Cairns

De afgelopen paar dagen hebben in het teken gestaan van... jawel: relaxen...
Op Magnetic Island is niet bijster veel te doen en dat is wel eens lekker want dan kun je relaxen en heerlijk niets doen, zonder je schuldig te voelen.

Nou ja, ik heb wel wat gedaan. 's ochtends heb ik met een engels meisje van mijn kamer een Asutralian bush tucker brekkie gedaan in het wildlife park (groot woord, meer een opvangcentrum). Erg grappig, we hebben onder andere toast gemaakt boven een open vuur. Tijdens het ontbijt kwamen de rangers langs met onder andere een krokodil en een slang. Erg leuk! En na afloop..... op de foto met een koala. Ik heb met er toch toe laten "verleiden". Hier in Australie kun je zowat op elke hoek van de straat een foto laten maken met een koala en het is nogal een commerciele business, maar hier ging de helft van het geld naar een conservation fund, dus dan was het nog te rechtvaardigen ;-) Enne, zo'n fluffige koala vasthouden is toch ook wel errug leuk...

Daarna heb ik nog een twee uur durende tour gedaan door het park waarbij de ranger vooral veel vertelt en je onder andere de krokodil (die van het ontbijt) en een python vast mag houden. Vooral de python was erg leuk! De foto's ter bewijs staan op de site, dus neem gerust een kijkje ;-)

De rest van de dag had ik als stranddag gepland en ik had van een local gehoord dat er een hele mooie baai was, een stukje verderop. Het zou een wandelingetje zijn van ongeveer 20 minuten... Uiteindelijk bleek het een flinke hike te zijn van 40 minuten op het heetst van de dag. En toen kwam ik ook nog een koppel tegen waarvan de jongen uitgebeid ging vertellen over alle (maar dan ook alle...) gevaarlijke spinnen, slangen en zeebeesten in de omgeving. Met als resultaat dat ik voor de terugweg maar met twee duitse meisjes ben teruggelopen. Maar de baai was supermooi. Op een gegeven moment had ik het strand helemaal voor me alleen, wat een luxe!

De volgende dag was het alweer tijd om te gaan, maar mijn bus vetrok pas om 12.00 uur, dus dat gaf me nog mooi een uurtje of 3 om van het heerlijke zwembad te genieten. En daar liggend op mijn strandstoel, langs het blauwe water, omringd met regenwoud en vlinders en gekleurde papagaaien die over komen vliegen, dacht ik wel: "it doesn't get much better than this..."

Na de ferrytocht vanaf Magnetic Island ben ik op weg gegaan naar Mission Beach. In Mission Beach is nog een stuk minder te beleven dan op Magnetic Island dus ja wat doe je dan.... relaxen! Met een goed boek heb ik daar dus een hele dag aan de rand van het zwembad gespendeerd. En het hostel was super: het was een houten woning op palen midden in het regenwoud, hangmatten overal en het zwembad keek uit over het regenwoud. Niet verkeerd dus om even een paar daagjes te vertoeven.

Maar daarna was het wel weer tijd voor wat actie (van zoveel uitrusten, wordt je maar lui, he) en ik ben vandaag in Cairns gearriveerd. Vanmiddag de stad ingeweest, winkels gekeken, geinformeerd over allerlei tours en even bij the lagoon gekeken (je kunt hier niet zwemmen i.v.m. jellyfish en krokodillen in de zee) en dat zag er niet verkeerd uit. Dus morgen wordt een actief en relaxdagje. Vanavond misschien even stappen met 2 zweedse meisjes die ik op de Whitsundaystrio heb ontmoet. Wordt gezellig. Nou lieve iedereen, er staan weer allerlei nieuwe foto's op. Geniet ervan en tot snel!
XX

  • 28 Maart 2007 - 12:56

    Anja:

    Hoe stoer en hoe geweldig. Ik begin er nu echt van overtuigd te raken dat ik met je mee had moeten gaan om een documentaire te maken ;-)
    Heel veel plezier nog, maar volgens mij is het overbodig je dat te wensen!

    Groetjes Anja

  • 28 Maart 2007 - 18:34

    Joyce:

    Lieve talitha!!
    oh wat een gaaf verhaal en mooie foto's weer...wauw! ja die fluffige koala is inderdaad erg foezelig!!!!!!!!!! :D
    meisje; heel veel plezier verders en take care!
    NO WORRIES....
    Groet en liefs, Joyce
    ps. er zijn alweer ooievaars en een oehoe aan het broeden in zpo...

  • 28 Maart 2007 - 20:16

    Herman:

    Hoi Talitha,

    ik zag dat je kangaroevlees hebt gegeten, smaakte dat een beetje?

    Groetjes,
    Herman

  • 30 Maart 2007 - 15:19

    Mike:

    Hey Talitha,

    Reizen is adictive he?? Ik weet er alles van. Ik wilde ook niet meer terug en heb geprobeerd mijn ticket te verlengen. Helaas ging dat niet en ben ik nu weer terug in ons koude kikkerlandje.

    Geniet nog lekker van je vakantie!!

    Groetjes Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 65423

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: