Alweer een tijdje geleden.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Alweer een tijdje geleden.... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Alweer een tijdje geleden....

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

27 Februari 2007 | Australië, Byron Bay

Hallo lieve allemaal,
Het is even een tijdje stil geweest rondom mij, maar daar ben ik weer! Mijn laatste berichtje was vanuit de Blue Mountains en inmiddels ben ik alweer 3 dorpen/ steden verder.

Na de Blue Mountains was het de beurt aan Port Maquarie (weet nog steeds niet precies hoe je het schrijft ;-))Ik ben daar 2 nachten gebleven en heb me prima vermaakt. Mooi strand, warme nachten, leuke mensen en gewoon lekker relaxed. Het hostel was een stuk kleiner dan die in Sydney, maar ook een stuk cosier.

Na PM ben ik weer op de bus gestapt naar Coffs Harbour.En daar werd ik opgewacht door mijn oom Hans en mijn neefje Josh. Ik heb wat gedoe gehad met mijn telefoon, dus we hadden niets afgesproken. De verassing was dus ook groot om hem daar te zien en ik herkende hem eerst niet eens.
Maar na een "closer look" bleek het toch echt familie te zijn en lijkt oom Hans erg op oom Bob, grappig. Ik had al een hostel geboekt dus ik ben naar het hostel gegaan en heb de volgende dag met oom Hans afgesproken.

's Avonds eerst nog met een groepje naar 'Muttonbird Island' geweest, een schiereilandje bij de haven van Coffs Harbour. Na een redelijke klim hadden we een geweldig uitzicht over Coffs Harbour. Coffs Harbour is een mooie stad met (redelijk..)ongerepte stranden en veel groen, vooral wat verder landinwaarts.

De volgende dag met oom Hans afgesproken voor een australische Barbie. Had net mijn ontbijt achter de kiezen, dus van uitgebreid eten kwam het bij mij niet, maar het was erg gezellig. En het was gewoon fijn om wat tijd met oom Hans door te brengen. Ik vind het toch wel erg bijzonder om mama's broertjes zo te zien. En andersom vinden zij het erg leuk om mij te zien, omdat ik toch wel op mijn moeder schijn te lijken (ben je mooi klaar mee, he mam ;-))

Na de BBQ lekker gezwommen in de Creek met oom Hans en Josh en daarna door naar Tony en Bridget voor een wijntje en een kaasje. Het is ongeveer 16 jaar geleden dat ik hen gezien had en zij mij, dus dat was wel erg leuk. Ze hebben een prachtig huis, net iets buiten Coffs met palmbomen, bananenbomen en veel gumtrees. Ook nog wat foto's bekeken van toen ze bij ons in Beetgumermolen waren. Wat grappig! Pap, het afscheren van je snor was zeker een goede zet...

De volgende dag was een relaxe-dagje (alsof ik de rest van de reis zo hard moet werken, maar toch ;-)) en dat betekende.... het strand! Gisteren was het heerlijk, maar vandaag werd ik toch wel weer geconfronteerd met het feit dat de zon hier wat feller is dan bij ons met als resultaat een redelijk rode buik en dito decollete... Maar ach, zoals Karla en ik altijd zeiden op Bonaire:"wat rood is, wordt bruin!" 's avonds werd ik weer opgehaald door oom Hans en hebben even bij hem een 'cuppa' gedaan met een 'bikkie' (vrij vertaald een kopje thee met een koekje). Oom Hans is een echte australier en dat hoor je ;-)

Daarna weer naar Tony en Bridget voor het avondeten. Oom Hans had heerlijk gekookt en ik heb neef John voor het eerst ontmoet. Hij was aan zijn auto aan het sleutelen en toen ik hem zag, moest ik meteen aan mijn neefje(/neef) Tjacco denken. Wat lijken ze op elkaar! Erg leuk om te zien dat hoewel je zover van elkaar woont, je toch echt wel dezelfde familietrekjes hebt. Omdat Josh de volgende dag weer naar school moest hebben we het niet te laat gemaakt.

Oom Hans en ik hebben nog wel even een cuppa (daar is ie weer) en een wijntje gehad en eigenlijk best een serieus gesprek gehad. Wel bijzonder als je nagaat dat we elkaar nog maar net hebben leren kennen. We hebben het voornamelijk gehad over Ruub en hoe dankbaar je moet zijn voor alles wat je nu hebt. En op dat soort momenten ben ik weer extra blij met jullie allemaal en het feit dat jullie allemaal zo meeleven met mailtjes, berichtjes en smsjes! Dus... bedankt, allemaal!

Aan het einde van de avond kwam oom Hans alleen nog even met een leuk spinnenverhaal.... namelijk dat hij soms wakker wordt met een spin van ongeveer 15 cm boven zijn bed. En bedankt voor deze informatie net voor het slapengaan.... Of ik niet even het spinnenboek wilde bekijken dat op mijn kamer lag om te zien hoe mooi spinnen eigenlijk wel niet zijn... Nou ....nee. Dat heb ik maar even voor de volgende ochtend bewaart. Jullie begrijpen: het duurde even voordat ik in slaap kwam, haha. Maar uiteindelijk toch heerlijk geslapen. Vond het zo lief hoe oom Hans alles geregeld had. Hij had het bed helemala opgemaakt met ene roze dekbed en een kussensloop met hartjes. En hij was steeds maar bezig om het mij naar het zin te maken. Hij vond het dan ook echt jammer dat ik de volgende dag alweer ging. En ik had ook nog best wat meer tijd met hem willen doorbrengen. Maar de tijd gaat nu eenmaal zo snel..

Vandaag 5 uur in de bus gezeten richting Byron Bay. Beetje geshopt, naar het strand geweest en geinternet. Vanavond misschien even kijken wat er in Byron Bay te doen is. Morgen maar weer even actief doen. Ga waarschijnlijk een wandeling naar de vuurtoren maken.
Maar goed, tot zover weer mijn Ozzie avonturen. Margeau, ik weet het! Maar dit zijn eigenlijk 3 in 1, he ;-) Een hele dikke knuffel voor iedereen en tot snel!
XX

  • 27 Februari 2007 - 09:33

    Ronald&Renata:

    He Talitha,
    leuk om weer wat van je avonturen te lezen. Je maakt echt ontzettend veel mee zeg. Wat je met eigen ogen ziet is idd helaas niet op een foto over te brengen.
    Liefs R&R

  • 27 Februari 2007 - 17:53

    Mariska:

    Hey Talitha,
    Wat een leuke verhalen weer. Wel knap dat je toch nog kon slapen na het spinnenverhaal brrr. Maar verder klinkt het allemaal nog steeds fantastisch! Mariska xx


  • 27 Februari 2007 - 18:17

    Sabrina En Erik:

    hee Taliet!
    Wat een verhalen zeg! En inderdaad bijzonder dat je zover weg mensen ontmoet die zo dichtbij staan! Als je nog meer moois meemaakt wil je straks niet meer terug naar ons saaie platte koude natte land...haha!
    veel plezier nog, we blijven lezen!

  • 27 Februari 2007 - 19:12

    Herman:

    Hoi bofkont,
    Wat heb jij veel familie daar.
    Erg handig :-)
    Ben wel jaloers, hier regen, regen en nog eens regen, wardt het wel een beetje beu.
    Ook veel mensen met griep bij mij in de omgeving.
    Zaterdag weer een vergadering met vrijwilligers in Wissel, hopelijk wat meer duidelijkheid nu jij weg bent.
    Groetjes,

  • 27 Februari 2007 - 21:02

    Papa:

    Hallo Talieth,

    Het ziet er prima uit allemaal.
    Alle familie zonder computer komt bij ons even kijken hoe het met je gaat.
    We mailen je nog via hotmail

  • 03 Maart 2007 - 18:37

    Freer:

    He, Taliet. Het blijft zo leuk om te lezen dat jij je zo goed vermaakt daar. Je rolt echt van het ene in het andere avontuur. Ben nu al weer benieuwd wat er gaat komen! veel liefs Freer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 2177
Totaal aantal bezoekers 65432

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: