Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Talitha Visser - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Talitha

Blijf op de hoogte en volg Talitha

19 Februari 2007 | Australië, Sydney

Zoals beloofd op mijn laatste dag in Sydney weer een update van al mijn avonturen hier. Sydney is echt een mooie stad, waar altijd wat te beleven is. Op mijn eerste dag hier heb ik gelijk maar ubertoeristisch gedaan en heb ik een wandeling gemaakt door Sydney richting the opera house en the harbour bridge. Het was een mooie wandeltocht door de botanische tuinen en langs NSW art gallery. Een mooi museum met allerlei verschillende soorten kunst en... het was gratis, dus zeker een bezoekje waard ;-) Daarna nog een indrukwekkende katholieke kerk bezocht: Snt Mary's Cathedral, erg uitbundig en kleurrijk. Vervolgens verder gelopen door de botanical gardens en toen ik even naar links keek, zag ik opeens the opera house en harbour bridge! Zo bizar om iets wat je normaal gesproken alleen op tv en in tijdschriften ziet nu in het echt te zien. Ik heb dan ook flink wat foto's gemaakt ;-) The opera house zien is natuurlijk niet genoeg, hij moest ook beklommen worden. Na de wandeling van ongeveer 4 uur,was ik best wel moet dus ik heb de ferry terug genomen naar Darling harbour. en dat is meteen een supergoede manier om Sydney, the opera house en the harbour bridge vanaf het water te zien. 's avonds heb ik gezellig met een paar meisjes van mijn kamer wat gedronken in Scubar. Het schijnt DE bar te zijn in deze omstreken, maar het was nogal klein. De volgende dag ben ik met een zweeds meisje sydney ingegaan om te lunchen en te winkelen in de beroemde Oxfordstreet. nou ja, gezien het feit dat het geld hier razendsnel gaat, is het meer bij kijken gebleven. Donderdag had ik afgesproken met Meredy uit Zuid Afrika. Dit was erg gezellig. Het was fijn om een "bekend" gezicht te zien. We hebben een broodje gekocht bij Woolworth en hebben lekker in Darling Harbour geluncht. Daarna hebben we de ferry gepakt naar Manly, een suburb van Sydney. Je hebt daar tevens een supermooi strand, dus we hebben even lekker genoten van het mooie weer. Daarna ene wandeling gemaakt langs de kust van Manly. Erg leuk en ontspannend totdat we merkten dat er spinnewebben boven ons hoofd hingen met spinnen erin die wel 10 cm groot waren!

Vrijdag was mijn fantastische zoodagje en zaterdag heb ik een wandeling gemaakt naar the rocks, een hele oude wijk in sydney, waar elk weekend een leuke markt is. En ik heb over de harbourbridge gelopen. Best een stukje, maar het was de moeite meer dan waard: wat een uitzocht! Na al dat gewandel was het gisteren tijd vopor een relaxdagje ana het strand. Ik heb daarom de bus naar Bondi genomen. Leuk om eens te zijn geweets, maar superdruk en toeristisch. Dus ik heb een 2 uur durende coastal walk gedaan langs verschillende kliffen, uitkijkpunten en stranden en eindigde uiteindelijk bij het kleine zusje van Bondi beach: Coogee beach. Ook mooi en een stuk meer layed back. Vandaag ga ik nog even lunchen in de stad met Karlee en dan is het Blue mountains! Morgen een tour geboekt door het gebied, dus ik heb er zin in! nou lieve allemaal, tot snel maar weer en bedankt voor al jullie mailtjes en berichtjes!
X

  • 19 Februari 2007 - 10:19

    Papa:

    Ik heb even bij OZ-trails Blue mountaintours gekeken (Google).Hetlijkt me schitterend. Veel plezier.

  • 19 Februari 2007 - 10:28

    Knor:

    Je maakt iedereen stik jaloers!Wat een adventures!behalve de spinnen brr.yak!
    you know who!?!

  • 19 Februari 2007 - 11:17

    Remco En Karla:

    Super avonturen weer! Komt er nog iets van werken? Heel veel plezier in the Blue Mountains (klinkt ook weer spannend). Wij gaan zo weer even carnavallen!! Ook mooi :)
    Dikke kus van ons allebei -X-

  • 19 Februari 2007 - 11:26

    Kirsten:

    Jee Talit, heb net als je vader ook ff geGoogled. En idd, lijkt me ook helemaal geweldig! Heel veel plezier maar weer dan hè meissie!! Enneh...bedankt voor je sms!!! x mij

  • 19 Februari 2007 - 18:12

    Masja:

    Jeetje Taliet wat super allemaal, je zult je wel geweldig voelen! Ikwilookikwilookikwilook:)
    Geniet er met volle teugen van!
    x mas

  • 21 Februari 2007 - 19:09

    Angelique:

    He Meis!

    Ben weer terug uit Oostenrijk...zeer groot contrast met jouw verhalen en foto's. Moet eerlijk zeggen dat ik liever zzit waar jij bent! Klinkt nog steeds heerlijk!!
    Een en al genieten. Goed man!

    Dikke kus

  • 23 Februari 2007 - 15:12

    Husband Ryofficer:

    Wel, wel. Dat ziet er allemaal heel goed uit! Ik denk dat je straks geheel 'veraussied' terug in Nederland komt. Als je tenminste niet op dat eiland blijft voor de rest van je leven. Nog dierentuinen bekenen?

    Groet E

  • 23 Februari 2007 - 16:08

    Mams:

    hoi meissie
    we bellen vanavond +- 23.30 ok
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Mei 2007

het avontuur zit erop!

02 Mei 2007

het laatse epistel! ;-(

26 April 2007

Foto's!

19 April 2007

Still alive!

02 April 2007

alweer een update!
Talitha

Actief sinds 29 Aug. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 65436

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 15 Mei 2015

Singapore en Indonesie 2015

24 April 2014 - 23 Mei 2014

Singapore, sumatra en Bali

14 April 2013 - 09 Mei 2013

Op avontuur in Maleisië!

26 April 2012 - 24 Mei 2012

Indonesie, here I come!

16 Januari 2007 - 08 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: